مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باغملک از ابتلای ۳۰ معلم و ۱۱ دانش‌آموز به کووید ۱۹ از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

ابتلای ۳۰ معلم و ۱۱ دانش‌آموز  در شهرستان باغملک به کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،م دیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باغملک گفت: ۳۰ معلم و ۱۱ دانش‌آموز مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون در شهرستان باغملک شناسایی شده‌اند.

دکتر امین محمد پور روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان باغملک، با بیان اینکه شناسایی این افراد با انجام تست بالینی صورت گرفت افزود: واحد بهداشت مدارس شبکه بهداشت و درمان باغملک با همکاری مربیان بهداشت، نظارت مستمری بر آموزشگاه ها به ویژه مدارس شبانه روزی داشتند و به صورت هفتگی پایش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تست pcr (نمونه‌گیری از مخاط حلق و بینی) برای معلمان و دانش‌آموزان باغملک خارج ار نوبت انجام می‌شود گفت: پایش روزانه دانش‌آموزان و معلمان در مدارس شهرستان باغملک موجب شناسایی سریع مبتلایان به کووید ۱۹ شده به نحوی که تاکنون شاهد هیچ مورد فوت ناشی از این بیماری در دانش آموزان و معلمان نبودیم.

محمد پور ادامه داد: از مجموع ۶۳ مرگ ناشی از ابتلای به کرونا در شهرستان باغملک، تعداد ۱۴ مورد در قلعه تل(۱۰ مورد شهر، چهار مورد روستاها)، هشت مورد در باغملک، هشت مورد در بخش میداوود، هفت مورد در دهستان منگشت، ۶ مورد در دوراهی اسلام آباد و چهار مورد در بخش صیدون این شهرستان رخ داد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۶ نفر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان باغملک از جمله یک پزشک متخصص به کرونا مبتلا شده‌اند گفت: جایگزین کردن کادر درمانی در شرایط فعلی یکی از چالش هایی است که با آن روبه رو هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک همچنین در خصوص توزیع واکسن آنفولانزا افزود: این واکسن در یک مرحله بین مادران باردار و کادر درمان درگیر کرونا توزیع شد اما تاکنون به صورت عام در داروخانه ها در دسترس مردم قرار نگرفته است.

محمد پور با اشاره به افزایش آمار مرگ و میر ناشی از ابتلای به کرونا در روز های اخیر گفت: مهر امسال هفت نفر بر اثر ابتلای به کووید ۱۹ در شهرستان باغملک جان باختند اما در آبان تاکنون، شاهد شش مورد فوتی هستیم که این مساله نشان دهنده شرایط پر خطر کرونا در شهرستان باغملک است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک افزود: برگزاری آیین‌های تشییع جنازه و شرکت در تجمع‌ها از دلایل افزایش آمار فوتی ها در شهر قلعه تل باغملک است که از مردم می خواهیم در این تجمع‌ها شرکت نکنند.

شهرستان باغملک در شرق خوزستان بر اساس آخرین سرشماری رسمی بیش از ۱۱۴ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید