به دلیل زیان‌های ناشی از بحران کرونا شرکت هواپیماسازی بوئینگ ۷ هزار نفر از کارکنان خود را تعدیل می‌کند.

اخراج ۷ هزار نفر از کارکنان شرکت بوئینگ

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرد به دلیل زیان‌های ناشی از بحران کرونا و کاهش درآمدهایش، ۷ هزار نفر از کارکنان خود را طی ماه‌های آینده تعدیل می‌کند.

به گزارش چهارشنبه ایرنا، زیان های هنگفت ناشی از بحران همه گیری کرونا موجب تصمیم مدیران بزرگترین شرکت هواپیماسازی جهان برای اخراج مجدد هزاران نفر از کارکنانش شده است.

نشریه نیویورک تایمز امروز (چهارشنبه) نوشت: بوئینگ تعدیل نیروی بسیار بیشتری نسبت به ارقام اعلام شده در بهار امسال را در دستور کار قرار داده و قصد دارد ۷۰۰۰ شغل دیگر را تا پایان سال آینده کاهش دهد. در مجموع این شرکت پیش بینی می کند تا پایان سال ۲۰۲۱میلادی با حدود ۱۳۰هزار کارمند، که تقریباً ۱۹ درصد کمتر از شمار کارمندان این شرکت در ابتدای سال جاری است، به کار خود ادامه دهد.

«دیو کالهون» رئیس و مدیر اجرایی بوئینگ در این رابطه گفت: همانطور که با واقعیت های بازار همسو می شویم، واحدهای تجاری و عملکردی ما نیز با دقت تصمیم گیری در مورد کارکنان را برای اولویت قرار دادن ثبات طبیعی به منظور محدود کردن تأثیر آنها بر مردم و شرکت ما انجام می دهند.

در همین حال بوئینگ از ضرر ۴۶۶ میلیون دلاری در سه ماه منتهی به سپتامبر (شهریور) و درآمد بیش از ۱۴ میلیارد دلاری خود خبر داده است. این در حالی است که درآمد حاصل از تجارت هواپیماهای تجاری این شرکت در مقایسه با سه ماهه سال گذشته با وجود بحران های ناشی از همه گیری کرونا و زمین گیر شدن مدل «۷۳۷ مکس» در مارس ۲۰۱۹ پس از کشته شدن ۳۴۶ نفر در دو تصادف مرگبار، حدود ۵۶ درصد کاهش داشت.

هواپیماهای مسافربری شرکت آمریکایی بوئینگ تاکنون در مجموع ۱۸ حادثه داشتند که هشت مورد آن مرگبار بوده است. با سقوط دو هواپیمای ۷۳۷مکس دراندونزی واتیوپی درسال ۱۳۹۷ و در پی پس گرفتن سفارش های خرید قبلی، بوئینگ با بحران خرید هواپیما از این شرکت مواجه شد. این وضعیت بحرانی به ویژه از سال گذشته بر اثر گسترش ویروس کرونا و کاهش مسافرت های هوایی به حدی جدی شد که به گفته مدیران این شرکت در ماه سپتامبر (شهریور- مهر) هیچ فروشی نداشت.

این شرکت آمریکایی تا پیش از سقوط دو هواپیمای مدل ۷۳۷ مکس، غول صنایع هواپیماسازی جهان محسوب می شد و در سال ۲۰۱۸ حدود صد میلیارد دلار فروش داشت؛ اما وضعیت شرکت بحران زده بوئینگ باعث شد که ایرباس، رقیب اصلی آن، در سال ۲۰۱۹ با رشدی حدود ۱۰ درصد، پس از ۹ سال دوباره عنوان بزرگترین شرکت هواپیماسازی جهان را از آن خود کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید