محققان انگلیسی بدنبال یک آزمایش تنفسی ساده برای تشخیص ابتلا به کرونا در یک دقیقه هستند.

تشخیص کووید-۱۹ با آزمایش تنفسی ساده‌

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، محققان می گویند، این آزمایش تنفسی غیرتهاجمی است و برای انجام آن نیازی به سواب نیست. در این آزمایش از «امضاهای تنفسی» برای تشخیص سریع کووید-۱۹ از سایر وضعیت های تنفسی مانند آسم و آنفلوآنزا استفاده می شود. 

این آزمایش با شناسایی ترکیبات شیمیایی یا «نشانگرهای زیستی» مختلفی عمل می‌کند که در نفس افراد مبتلا به کووید-۱۹ و نه افراد مبتلا به سایر وضعیت های تنفسی فراوان تر است. 

این آزمایش که به عنوان بخشی از پروژه ای به نام TOXI-Triage ابداع شده است، از دو آزمایش برجسته پیشرو برای تشخیص کووید-۱۹ که برای انجام آنها لازم است با سواب نمونه هایی از مایع بدن گرفته شود، تهاجم کمتری دارد.

پروژه TOXI-Triage با هدایت دانشگاه «لافبورو» در انگلیس چهار سال پیش با هدف تعیین موثرترین روش ها برای ارزیابی تلفات ناشی از یک رویداد شیمیایی، بیولوژیکی، رادیواکتیو یا هسته ای آغاز شد.

اکنون محققان شرکت کننده در این پروژه برخی از فناوری های موجود را برای طراحی آزمایش تنفسی کووید-۱۹ مورد استفاده مجدد قرار دادند. این محققان با استفاده از آزمایش های تنفسی، توانستند بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را از بیمارانی که به این ویروس آلوده نبودند، با دقت ۸۰ و ۸۱.۵ درصد به ترتیب در «ادینبورگ» و «دورتموند» تشخیص دهند.

این محققان یادآور شدند که روش آنها می تواند تجربه انجام آزمایش ویروس کرونا را بهبود بخشد و «نقشی در راه اندازی مجدد اقتصاد» داشته باشد.

«اِما برُودیک» محقق شرکت تشخیصی Imspex Group گروه مستقر در کاردیف که در این تحقیق همکاری می کند، گفت: در حال حاضر دو آزمایش اصلی برای تشخیص کووید-۱۹ - تشخیص آنتی ژن و PCR - هر دو از ابزارهای تهاجمی برای گرفتن نمونه استفاده می کنند.

 این آزمایش ها می تواند برای بیمار ناراحت کننده باشد و ممکن است برخی از افراد را که به شدت لازم است آزمایش دهند از انجام این کار منصرف کند.

محققان امیدوارند که توسعه و تأیید رویکرد آنها امکان تشخیص سریع کووید-۱۹ را در فصل هایی که آنفلوآنزا شدت دارد، فراهم کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید