یک کارشناس مسائل سیاست خارجی معتقد است وزارت خارجه باید نسبت به اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام برخوردی جدی داشته باشد.

لزوم برخورد جدی دستگاه دیپلماسی با توهین مکرون

به گزارش سلام نو، حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با مهر، در واکنش به توهین رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس نبی اکرم (ص)،گفت: «مکرون» به همه ادیان الهی توهین کرد چرا که پیامبر اکرم(ص) خاتم الانبیاء است و ما مسلمانان همه انبیاء را مورد احترام قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه دین ستیزی یکی از سناریوهایی است که بعد از اسلام ستیزی در حال شکل گیری است، افزود: «مکرون» به عنوان مُهره صهونیست ها در جهان وارد عرصه مقابله با تفکر ادیان شده است؛ واتیکان نیز باید نسبت به این هتک حرمت واکنش نشان دهد چرا که ممکن است به حضرت مسیح هم توهین شود و طبق قانون فرانسه اشکالی نخواهد داشت و به نام آزادی از این توهین عبور می کنند در صورتی که توهین به ادیان، توهین به خدا است و قابل بخشش نیست.

مسلمانان کالاهای فرانسوی را تحریم کنند

کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: معتقدم مسلمانان اجناس و کالاهای فرانسه را تحریم کنند و به عبارتی«بایکوت اقتصادی» علیه فرانسه شکل گیرد و ما هم باید از خرید کالاهای فرانسه خودداری کنیم و در این راستا در نحوه همکاری با شرکت های«رنو»و«پژو»تجدید نظر شود.

کنعانی مقدم گفت: البته دستگاه دیپلماسی نیز باید شدیدترین رفتار را درقبال توهین رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اکرم(ص)، اتخاذ کند،تا سلمان رشدی دیگری به نام «مکرون» تکثیر نشود.

وی در واکنش به ادعای رئیس جمهور فرانسه مبنی براینکه ما به تمامی اختلافات با روحیه صلح احترام می گذاریم، اظهار داشت: این یک دروغ بزرگ است. اگر «مکرون» راست می گوید چرا در مورد هولوکاست دستور دستگیری صادر کرد و چرا با این حال، اقدامات خصمانه و نژاد پرستانه انجام می دهد.

کارشناس مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: تشویق افراطی‌گری از سوی رئیس جمهور فرانسه و ایجاد یک جنگ سلیبی، عواقب بدی را در جهان خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید