سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع همکاری‌های اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا از دو روز آینده به صورت مجازی در تهران آغاز خواهد شد.

اعلام جزئیات سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

به گزارش خبرگزاری ایران پرس ، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز سه شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت، مانند هر سال می‌خواستیم کنفرانس را حضوری برگزار کنیم و برای این موضوع بیش از سه ماه برنامه‌ریزی کرده بودیم اما با شیوع ویروس کرونا نخستین بار کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه در کنفرانس امسال ۷ برنامه تدارک دیده شده است، گفت: در بخش نخست که سخنرانی استادان دانشگاه و حوزه است، بیش از ۱۶۷ سخنران خارجی از ۴۷ کشور جهان و ۱۲۰ سخنران داخلی از شخصیت‌های برجسته جهان اسلام و صاحب‌نظران وحدت و تقریب مذاهب شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود، این سخنرانان در محورهای مورد نظر خود که مشکلات و مسائل حال حاضر جهان اسلام است سخنرانی خواهند کرد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: پیش‌بینی می‌شود جمع سخنرانان در کنفرانس پیش رو به حدود ۳۵۰ سخنرانی برسد و این نخستن بار است که میهمانان کنفرانس با این وسعت فرصت ابراز نظر را درباره مسائل اصلی جهان اسلام پیدا می‌کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود، رونمایی از دو کتاب فلسطین فی وجدان علما اسلام و فقه مقارن (جلد دوم)، افتتاح رادیو وحدت و ارائه ۱۰۰۰ مقاله در پایگاه اطلاع رسانی وحدت نیز از دیگر برنامه‌های کنفرانس پیش رو خواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین با اشاره به توهین مقامات فرانسوی به ساحت پیامبر گرامی اسلام ( ص)  گفت، توطئه دشمنان اسلام این است که ما در جهان اسلام تفرقه داشته باشیم و آنان همواره به این تفرقه افکنی دامن می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری گفت، دشمنان اسلام، اسلام‌هراسی را ترویج می‌کنند و باید با آگاه سازی و گفتمان سازی، اسلام واقعی را به جهان معرفی کنیم و اجازه ندهیم آنان با معرفی اسلام دروغین که خشونت را ترویج می‌کند، اسلام واقعی را تخریب کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد، ارزش آزادی بیان در غرب نقاب دورغینی است که غربی‌ها به صورتشان زده‌اند و صرفا درپی منافع شخصی خودشان هستند.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید