محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سن ابتلا به کرونا در استان ۴۰ سال است و ۶۰ درصد فوتی های کرونا آقایان هستند.

وضعیت کرونا در ایلام فوق خطر است

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، محمد کریمیان اظهار داشت: برآیند آماری ابتلا به کرونا ویروس حکایت از وضعیت فوق خطر در استان ایلام دارد. 

وی سهل‌انگاری، حضور در مجامع و محافل خانوادگی، عروسی و عزا بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را عامل گستردگی شیوع ویروس کرونا در استان ایلام، به ویژه شهرستان‌های "ایوان"و"دره شهر" عنوان کرد و افزود: کاهش استفاده از ماسک در استان به ۵۲ درصد رسیده است و این برای پیشگیری از ویروس کرونا کفاف نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود: وضعیت ابتلای بیماران برحسب جنس ۵۷ درصد مردان و ۴۳ درصد زنان است و درصد فوت هم ۶۰ درصد مردان و ۴۰ درصد زنان می‌باشد.

کریمیان با بیان اینکه علت افزایش مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در استان ایلام دیر رسیدن بیماران به مراکز درمانی است تصریح کرد: ۴۰ درصد فوت شدگان به علت مراجعه دیرهنگام به بیمارستان جان خود را ازدست می‌دهند.

وی از کاهش میانگین سنی موارد ابتلای به ۴۰ سال خبردادو گفت: برای کنترل بیماری کرونا هر علائمی را باید به‌حساب کرونا بگذاریم و با مراجعه به مراکز درمانی از ابتلا یا عدم ابتلا اطمینان خاطر پیدا کنیم و تا مشخص شدن وضعیت در محل کار و اجتماع حضور پیدا نکنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید