علیرضا ناصری رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه، از افزایش هفت برابری قیمت روغن مارگارین خبر داد و گفت: این مشکل محدود به کرمانشاه نیست.

 روغن برای پخت شیرینی نداریم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه با بیان اینکه قنادی‌ها روغن مارگارین برای تولید شیرینی کره‌ای و دانمارکی ندارند، گفت: قیمت این روغن اگر هم پیدا شود حدود هفت برابر شده است.

علیرضا ناصری، اظهار کرد: اکنون یک ماه است روغن مارگارین برای تولید شیرینی‌های کره‌ای و دانمارکی نداریم و اکثر قنادی‌ها پخت این نوع شیرینی که بین مردم بسیار پرطرفدار است را متوقف کرده‌اند و مجبورند فعلا نان تر، شیرینی آلمانی و... را پخت کنند.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه از پیگیری‌هایی که برای تامین این روغن انجام شده یاد کرد و افزود: به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مراجعه کردیم و آنها نیز ما را به کارخانه نازگل ارجاع دادند، اما تاکنون نتیجه‌ای نگرفته ایم.

ناصری یادآور شد: آنچه در جواب پیگیری‌های ما اعلام می‌شود این است که مواد اولیه برای تولید این نوع روغن مورد نیاز قنادی‌ها وجود ندارد و قولی هم برای تامین این روغن تاکنون به ما داده نشده است.

وی این مشکل را محدود به کرمانشاه ندانست و عنوان کرد: بسیاری از شهرهای دیگر کشور نیز با کمبود این نوع روغن مواجهند.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه از افزایش هفت برابری قیمت روغن مارگارین هم خبر داد و اضافه کرد: در گذشته ظرف 10 کیلویی این روغن را صد هزار تومان می‌خریدیم که اکنون قیمت آن به 700 هزار تومان رسیده و با همین قیمت هم یافت نمی‌شود.

کاهش 30 تا 40 درصدی فروش قنادی‌ها بخاطر کرونا

ناصری با بیان اینکه مشکل قنادی‌های کرمانشاه به همین تامین روغن محدود نمی‌شود، خاطرنشان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا یکی از مهمترین گروه‌هایی که آسیب دیدند و کمتر مورد توجه قرار گرفتند، قنادی‌ها بودند که هنوز هم کاهش فروش آنها ادامه دارد و نسبت به سال گذشته در همین ایام حدود 30 تا 40 درصد افت فروش داریم.

وی اظهار کرد: در ایام نوروز هم که اوج فعالیت قنادی‌ها است، قنادی ها با افت بسیار فروش و ضرر مواجه شدند.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه از تعطیلی همیشگی پنج قنادی کرمانشاه به دلیل کاهش فروش و عدم تامین هزینه‌ها خبر داد و عنوان کرد: با ادامه این روند تعداد بیشتری از قنادی‌ها تعطیل خواهند شد.

ناصری خاطرنشان کرد: به دلیل سخت‌گیری‌هایی که در دریافت تسهیلات کرونا وجود داشت بسیاری از قنادی‌ها از آن استفاده نکردند و حالا با زیان‌های چندین میلیونی مواجهند که جبران شدنی نیست.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید