واحد اطلاعات الحشد الشعبی یک بانک اطلاعات متهمان به اقدامات تروریستی برای نگهداری از اسامی و همه اطلاعات مربوط به متهمان ایجاد کرد.

الحشد الشعبی بانک اطلاعات متهمان به تروریسم ایجاد کرد

به گزارش ایرنا، سخنگوی محور استان دیاله در سازمان «الحشد الشعبی» از ایجاد بانک اطلاعات متهمان به اقدامات تروریستی خبر داد.

«صادق الحسینی» سخنگوی محور استان دیاله در سازمان الحشد الشعبی عراق گفت: واحد اطلاعات الحشد الشعبی یک بانک اطلاعات حاوی جزئیات بسیار دقیق هویت متهمان تروریستی ایجاد کرده است. در این بانک عکس ها، اسامی و همه اطلاعات مربوط به این متهمان نگهداری می شود.

وی تصریح کرد: این بانک فقط شامل حال افراد تحت پیگرد یگان های استان دیاله نمی شود بلکه سایر استان های مجاور دیاله را نیز در بر می گیرد.

این سخنگو گفت: عملیات اخیر الحشد الشعبی در استان دیاله به شناسایی هویت بیش از ۳۰ فرد مورد پیگرد منجر شد که در قالب هسته های تروریستی داعش فعالیت می کردند و اسامی آنها به این بانک اطلاعاتی افزوده شد.

وی که دوشنبه شب با پایگاه «بغداد الیوم» گفت وگو کرد، خاطرنشان ساخت: ایجاد این بانک و اطلاعات مفصل آن به دستگیری بسیاری از سرکردگان و عناصر مسلح داعش در برهه اخیر خواه در مناطق «الوقف» یا «حمرین» یا مرزهای اداری دیاله با استان صلاح الدین کمک کرده است. 

با وجود عملیات مختلفی که نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی مناطق این کشور از وجود تروریست های داعش انجام می‌دهند، عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید