نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می گوید عادی سازی روابط با امارات، بحرین و سودان در راستای "صلح با قدرت" به دست آمده است.

کابینه رژیم صهیونیستی توافق صلح با امارات را تصویب کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دولت رژیم صهیونیستی یکشنبه به صورت نهایی توافق صلح با امارات را تصویب کرد.

پیشتر پارلمان رژیم صهیونیستی(کنست) توافق را تصویب کرده بود. دولت این رژیم همچنین در جلسه روز یکشنبه با ارجاع توافق عادی‌سازی روابط با بحرین به کنست موافقت کرد.

در این راستا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت، توافق با امارات، بحرین و سودان در راستای تحقق "صلح با قدرت" به دست آمد. امضای سه توافق صلح ظرف تنها شش هفته بعد از گذشت ۲۵ سال تصادفی نیست بلکه نتیجه سیاست واضحی است که دولت طی سال‌های اخیر در پیش گرفته است. همچنین نتیجه تلاش‌هایی است که در سطح علنی و سری در طول چند سال انجام شده است.

نتانیاهو گفت: تغییری در این تفکر که تنها راه برای تحقق صلح میان اسرائیل و جهان عربی اتخاذ اقداماتی است که امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد، به وجود آمده است.

وی بر مخالفت رژیم صهیونیستی با تقسیم قدس و بازگشت به مرزهای ۶۷ تأکید کرد.

نتانیاهو گفت: همواره اطمینان داشتم مسیر دیگری وجود دارد که در نهایت به صلح با کشورهای بیشتری در جهان عربی و به تغییر و از بین رفتن توهم فلسطینی‌ها می‌انجامد که می‌تواند صلح واقعی را با آن‌ها به جای صلحی که موجودیت ما را در معرض خطر قرار دهد، رقم بزند. آنچه انجام می‌دهیم صلح با قدرت است. صلح در ازای صلح و اقتصاد در ازای اقتصاد.

نتانیاهو درباره توافق عادی‌سازی با سودان صحبت کرد و آن را تحولی عظیم دانست. وی گفت: خارطوم سال ۶۷ در اتحادیه عرب با سه مسئله موافقت کرد؛ نه به صلح با اسرائیل، نه به به رسمیت شناختن اسرائیل و نه به مذاکره با اسرائیل. اما امروز خارطوم با صلح با اسرائیل و به رسمیت شناختن آن موافق است.

نتانیاهو از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل نقشش در امضای توافق‌های صلح قدردانی کرد و گفت: دایره صلح را گسترش می‌دهیم و کشورهای دیگری نیز بعدا به این دایره می‌پیوندند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید