دکتر وحید یونسی، مدیر کسب و کار یک شرکت دانش بنیان گفت: کیت‌های تشخیص سریع کرونا در مرحله مجوز هستند و تا ماه آینده تولید می‌شوند.

تولید کیت های تشخیص سریع کرونا در ایران به زودی

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، دکتر وحید یونسی مدیر عامل توسعه کسب و کار  شرکت تولید کننده کیت های تشخیص کووید۱۹ اظهار کرد: یکی از کیتهایی که در این شرکت قرار است به تولید برسد، کیتهای تشخیص سریع بر اساس آنتی ژن است.

وی با بیان اینکه این کیتها به سرعت نتیجه را نشان می دهند، گفت: این کیتهای سریعRapid هنوز وارد فاز تولید نشده و در حال اخذ مجوز است.

مدیر توسعه کسب و کار این شرکت  با بیان اینکه تست های رپیدتست در حال تحقیق و توسعه است، گفت: نتیجه این تستها، کمتر از یک ماه دیگر مشخص خواهد شد. 

به گفته یونسی، این تست ها در کشور قابل استفاده است و رئیس جمهور هم به تولید و هم به واردات آن اشاره کرده است.

مدیر عامل یک شتابدهنده خاطرنشان کرد: این تست های سریع، استفاده شخصی ندارند و عمدتا در مراکز بهداشتی، خانه بهداشت و بیمارستانها می‌توانند از این تست ها بهره ببرند.کاربر شخصی به هیچ عنوان نمی‌تواند از تست های تشخیصی استفاده کند و حتما باید در مراکز مرتبط از آنها استفاده شود.

یونسی با اشاره به مقایسه کیتهای سریع چینی با این کیتهای درحال ساخت گفت: کیتهای سریع چینی ارزش تشخیص ندارند آنها تست آنتی بادی بودند اما این کیتهای تشخیصی سریع براساس آنتی ژن هستند که قرار است به تولید برسند.

مدیرعامل شرکت با بیان اینکه این کیت ها تا ۱۰-۱۵روز دیگر در حال ارزیابی است، بیان کرد: نهایتا ماه دیگر این کیتهای تشخیصی سریع در خط تولید قرار  می گیرند.

وی تاکید کرد: همچنین امکان زیاد دارد که تا ماه دیگر مجوزهای تولید را با توجه به فوریت موضوع  اخذ کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت تولید گفت:ما در این شرکت می توانیم ماهانه دو الی ۳میلیون تست تشخیص سریع به تولید برسانیم و نیاز کشور را تامین کنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید