میت رامنی به عنوان نخستین سناتور حزب جمهوریخواه گفت: در انتخابات ریاست جمهوری 2020 شرکت کرده ام و به «دونالد ترامپ» رای نداده ام.

سناتور جمهوریخواه رای خود را لو داد

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب؛ رامنی سناتور ایالت «یوتا» در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» اعلام کرد که «من به ترامپ رای ندادم».

بسیاری از رای دهندگان آمریکایی رای خود را از طریق پست و پیش از روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ارسال می‌کنند.

رامنی در پاسخ به سوال خبرنگار پاسخ صریح نداد که آیا وی به «جو بایدن» نامزد دمکرات‌ها و یا نامزد دیگر رای داده است، اما به طور شفاف اعلام کرد که وی به عنوان یک سناتور جمهوریخواه به ترامپ رای نداده است.

رامنی افزود: من در ایالت یوتا در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شرکت کردم و رای من موضوعی شخصی است.

به فاصله کمتر از دو هفته به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آتش اختلاف‌ها بین سناتورهای پرنفوذ حزب جمهوری‌خواه و رئیس‌جمهوری این کشور شعله‌ورتر شده است؛ رویدادی که می‌تواند اوضاع ترامپ در رقابت انتخاباتی مقابل بایدن را از شرایط نامطلوب کنونی نیز بدتر کند.

روی برتافتن سناتورهای جمهوریخواه از نامزد حزب خود آن هم کمتر از دو هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری، موضوعی است که توجه بسیاری از ناظران و تحلیلگران سیاسی در آمریکا را متوجه خود ساخته است.

بر این اساس شماری از سناتورهای حزب جمهوریخواه آشکارا لب به انتقاد از برنامه و عملکرد دونالد ترامپ گشوده‌اند.

سناتور «بن سس» از ایالت نبراسکا هفته گذشته در تماس تلفنی با شرکت‌کنندگان در انتخابات از عملکرد ترامپ در قبال متحدان و دشمنان آمریکا انتقاد کرد.

او اظهار داشت که ترامپ با دیکتاتورها مماشات می‌کند، به رنج مسلمانان «ایغور» در چین بی‌توجه است و هیچ حمایتی از مردم و معترضان در هنگ‌کنگ از خود نشان نداده است. بن سس گفته است: «ما تحت رهبری دونالد ترامپ به جای هدایت و رهبری متحدان‌مان در جهان، عملا آن‌ها را دور می‌زنیم و به بازی نمی‌گیریم».

سناتور "جان کورنین" نیز لب به انتقاد از ترامپ گشوده است. سناتور «سوزان کالینزٰ» حتی گفته است، تصمیم قطعی نگرفته که در انتخابات رای خود را به سود چه کسی به صندوق بریزد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید