ورود پی‌پل نه تنها مبادلات مالی ارزهای مجازی را تسهیل می‌کند بلکه باعث می‌شود گروه جدیدی از مردم به این بازار اعتماد کنند و به سمت استفاده از آن بروند.

PayPal بیت کوین را به پرواز در آورد/قیمت بیت کوین ۲ برابر می‌شود؟

سلام نو – سرویس اقتصادی: بازار ارزهای دیجیتال بالاخره بعد مدتی آرامش و بالا و پایین‌های کوچک با رشد محسوس بیت کوین در روز گذشته و ورودش به کانال ۱۲ هزار دلار و نزدیک شدنش به کانال ۱۳ هزار دلار، شاهد رشد قابل توجهی است، رشدی که به آلت کوین‌ها هم رسیده است.

بیت کوین در آخرین معاملات خود در قیمت ۱۲ و ۸۵۰ دلار هم معامله شد تا رشدی بیش از ۷ درصد را تجربه کند و به گمان برخی آماده یک صعود خوب شود، هرچند برخی دیگر از تحلیلگران تکنیکال معتقدند بیت کوین پس از رشد اخیر باید شاهد ریزش اندکی باشد و بعد دوباره اوج بگیرد.

آخرین باری که بیت‌کوین بالاتر از ۱۲ هزار دلار معامله شد در تابستان و ماه سپتامبر بود، ولی مدت زیادی در این سطح باقی نماند. بیت کوین در سپتامبر بدترین عملکرد خود را از ماه مارچ داشت و ۸ درصد سقوط کرد. با این همه بسیاری معتقدند رشد این دوره بیت کوین ماندگار خواهد بود.

اما چه چیزی باعث شد تا بیت کوین بعد از مدت‌ها که به خاطر کرونا از رشد باز مانده بود ناگهان رشد کند؟ چیزی که بیت کوین را به پرواز درآورد ورود پی‌پل، غول عرصه تبادلات مالی جهان به دنیای ارزهای دیجیتال است.

بر اساس اعلام رسمی پی‌پل کاربران این شرکت از اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی می‌توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال از فروشگاه‌هایی که از خدمات پی‌پل بهره می‌برند، خرید کنند. آن‌ها هم‌چنین می‌توانند بیت کوین را در حساب خود ذخیره کنند، هرچند برخی کارشناسان می‌گویند پی‌پل فعلا فقط خدمات خرید، فروش و نگهداری ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد.

پی‌پل اعلام کرده است که در ابتدای کار از ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین پشتیبانی خواهد کرد و کار تبدیل ارزهای دیجیتال به ارزهای رایج را نیز انجام می‌دهد. تا این لحظه خبری مبنی بر این که پی‌پل بابت این مبادلات کارمزد دریافت کند به گوش نرسیده.

How To Buy Bitcoin and Other Cryptocurrencies Using Paypal | Featured  Bitcoin News

با اعلام پی‌پل ارزهای دیگر هم روند مثبت خوبی را داشتند و اتریوم با ۵.۳۳ درصد صعود به ۳۹۵.۷۲ دلار، بیت کوین کش با ۵.۹۸ درصد جهش به ۲۵۹.۵۹ دلار و لایت کوین با ۱۰.۷۴ درصد افزایش به ۵۲.۵۰ دلار رسید.

اما چرا ورود پی‌پل به عرصه ارزهای دیجیتال تا این حد مهم است و باعث هیجان در این بازار شده است؟ ارزهای دیجیتال بازاری به شدت جدید هستند و برای حفظ و افزایش ارزش خود مانند بازار سهام بیش از همه چیز به اعتماد مردم و سرمایه‌گذاری نیاز دارند. ورود غولی مثل پی‌پل به بازار ارز دیجیتال به معنای رسمیت بخشیدن به ارزها است، ارزهایی که مانند هر چیزی دیگر در برابر آن‌ها مقاومت وجود دارد و ورود غول‌ها به آن اعتبار و اعتماد و البته منبع مالی می‌بخشد.

ورود پی‌پل نه تنها مبادلات مالی ارزهای مجازی را تسهیل می‌کند بلکه باعث می‌شود گروه جدیدی از مردم به این بازار اعتماد کنند و به سمت استفاده از آن بروند.

پی‌پل بیش از ۳۴۶ میلیون حساب فعال، تنها در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۲۲۲ میلیارد دلار تراکنش را پردازش کرده است که نشان می‌دهد ورود آن به عرصه ارزهای دیجیتال تا چه اندازه توان متحول کردن این بازار و جذب شرکت‌های مشابه به این بازار را دارد.

از نظر فنی بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال غیرمتمرکز است که مثل دلار یا ریال متولی مرکزی ندارد و یکی از اولین ارزهای دیجیتالی است که از فناوری نظیر به نظیر برای تسهیل پرداخت‌های فوری استفاده می‌کند. در چند سال گذشته با وجود به رسمیت شناخته نشدن این رمز ارز ارزش بیت‌کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار آمریکا به چند ده هزار دلار رسیده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده.

با توجه به اتفاقات چند وقت اخیر بازار بسیاری سه ماه آینده را برای بیت کوین حیاتی دانسته و معتقد هستند این رمز ارز می‌‎تواند تا سه ماه آینده وارد کانال ۲۰ هزار دلار شود، اتفاقی که در صورت تثبیت، افق‌های جدیدی را پیش روی کل بازار رمز ارزها می‌گذارد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید