فرمان اضطراری در تایلند که به منظور پایان اعتراضات چندماه بر ضد دولت و سلطنت این کشور وضع شده بود، امروز لغو شد ولی موجب از سرگیری اعتراضات ده‌ها هزار نفری در خیابان‌های بانکوک، پایتخت شد.

ممنوعیت اعتراضات در تایلند برداشته شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در بیانیه دولتی تایلند که در روزنامه رسمی رویال گزت منتشر شد، از ساعت پنج به وقت گرینویچ اقدامات شامل ممنوعیت تجمعات سیاسی پنج نفر به بالا و انتشار اخبار تاثیر گذار بر امنیت کشور لغو می‌شوند.

در این بیانیه آمده است: وضعیت خشونت آمیز کنونی که منجر به اعلام وضعیت فوق‌العاده شد، متوقف شده و به وضعیتی ختم شده که در آن مقام‌های دولتی و آژانس‌ها می‌توانند قوانین منظم را اجرا کنند.

تنها رویدادی که باعث ایجاد این ممنوعیت شد مسخره شدن فرستاده ملکه "سوتیدا" از سوی معترضان بود و وضعیت فوق‌العاده پس از آن اجرایی شد که اعتراضات که به بزرگترین چالش برای پرایوت چان اوچا، نخست وزیر و ماها واجیرالونگکورن، پادشاه تایلند تبدیل شد.

معترضان که به نخست وزیر سه روز زمان داده‌اند تا از مقامش کناره گیری کند، گفته‌اند که لغو این اقدامات و ممنوعیت‌ها کافی نیست.

یکی از معترضان گفته است: نخست وزیر هنوز به دنبال ماندن در قدرت است و در عین حال درخواست‌های مردم را نادیده می‌گیرد. حکم وضعیت فوق‌العاده نباید در همان وهله نخست اعلام می‌شد.

ده‌ها معترض از جمله رهبران ارشد اعتراضات در جریان سرکوب‌های اخیر بازداشت شده‌اند.

معترضان همچنین می‌گویند، نخست وزیر در انتخابات سال گذشته میلادی تقلب کرده تا در قدرتی که از کودتای ۲۰۱۴ در دست دارد، بماند. اما وی می‌گوید که انتخابات، عادلانه بوده است.

معترضان همچنین سلطنت را به این مساله متهم کرده‌اند که سال‌ها باعث شده تا سلطه نظامی در کشور اجرایی شود و می‌خواهند اختیارات پادشاه را محدود کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید