شبکه خبری اس بی سی استرالیا با توجه به اظهارات اخیر برخی مقامات آمریکایی مبنی بر دخالت روسیه و ایران در انتخابات نوشت: بزرگترین تهدید انتخابات ۲۰۲۰ خود آمریکا است.

آمریکا؛ بزرگترین تهدید انتخابات ۲۰۲۰

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، شبکه اس بی سی با گزارشی تحت عنوان " ایران و روسیه را فراموش کنید، بزرگترین تهدید انتخابات ۲۰۲۰ خود آمریکا است" نوشت: تمرکز انتخابات ایالات متحده در ۳ نوامبر (۱۳ آبان) نباید فقط به بازیگران خارجی معطوف باشد.

براساس این گزارش، کارشناسان امنیتی می گویند که تمرکز انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نباید فقط به بازیگران خارجی متمرکز باشد، بلکه باید به افراد نزدیک به داخل که اطلاعات غلط خطرناک گسترش می دهند، متمرکز باشد.

"جنیفر هانت" کارشناس امنیت ملی آمریکا به شبکه خبری استرالیا گفت: بیشتر مردم در ایالات متحده در طی چهار سال گذشته دوستان یا خانواده خود را به دلیل کینه توزی های سیاسی و  تصمیمات بسیار شخصی از دست داده اند.

هانت افزود: ما شاهد جدا شدن خانواده ها و جوامع هستیم.

گزارش شبکه خبری استرالیا در حالی منتشر می شود که پیش از آن دولت آمریکا با طرح دوباره مطالبی واهی، ادعا کرد که روسیه و ایران با هدف دخالت در انتخابات ایالات متحده به اطلاعات رای‌دهندگان دست یافته‌اند.

جان رتکلیف» مدیر اطلاعات و «کریس ری» مدیر اف.بی.آی بامداد پنجشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کردند: هر کشوری که در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا دخالت کند هزینه‌اش را پرداخت می‌کند.

آنها گفتند که به رغم اقدامات ایران و روسیه، آمریکایی‌ها یقین داشته باشند که آرای آنها شمارش خواهد شد.

این مقام‌های آمریکایی همچنین ادعا کردند که ایران مسئول ارسال ایمیل‌هایی برای مرعوب کردن رای‌دهندگان و ایجاد تفرقه در چند ایالت آمریکا است.

در ماه‌های اخیر، آمریکایی‌ها بارها بدون ارائه اسناد ایران، چین و روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) متهم کرده‌اند.

در  همین  پیوند ؛ سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با رد اتهام دخالت در انتخابات آمریکا، گفت: برخلاف ایالات متحده، ایران در انتخابات کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند.

 علیرضا میریوسفی شامگاه چهارشنبه در پاسخ به ادعای جان راتکلیف مدیر اطلاعات ملی دولت ترامپ که ایران و روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد، این مطلب را در صفحه توئیتری خود منتشر ساخت.

وی افزود: جهان شاهد تلاش‌های عمومی ناامیدانه آمریکا برای زیر سوال بردن نتیجه انتخابات خود در بالاترین سطح است.  این اتهامات چیزی جز سناریوی دیگری برای تضعیف اعتماد رای دهندگان به امنیت انتخابات ایالات متحده نبوده و واهی است.

رایزن مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: ایران هیچ علاقه‎ای به دخالت در انتخابات آمریکا و هیچ ترجیحی برای نتیجه آن ندارد. آمریکا می‌بایست به اتهامات بدخواهانه و خطرناک خود علیه ایران پایان دهد.

این نخستین باری نیست که آمریکایی‌ها کشورهای دیگر را به دخالت در انتخابات خود متهم می‌کنند در حالیکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بارها مدعی تقلب در انتخابات این کشور شده و کوشیده است سلامت آن را در صورت باخت خود زیر سوال ببرد.

پیشتر «چاد ولف» سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا به سناتورها گفته بود که ایالات متحده با تهدید دخالت روسیه، چین و ایران در انتخابات روبرو است.

«بیل اوانینا» مدیر مرکز ملی ضدتروریسم و امنیت نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که چین، ترامپ را «غیرقابل پیش‌بینی» می‌داند و امیدوار است وی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر پیروز نشود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید