یک روزنامه اسپانیایی مدعی شد کشورهای عربی از جمله عربستان از شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری احساس نگرانی می کنند.

ترس عربستان از عدم پیروزی ترامپ در انتخابات

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، روزنامه اسپانیایی «پاپلیکو» در گزارشی به تمایل کشورهای هم پیمان آمریکا در منطقه به پیروزی دونالد ترامپ در دور جدید انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: بسیاری از نمایندگان دموکرات در آمریکا نسبت به اوضاع حقوق بشر در عربستان و مصر احساس نگرانی می کنند. سرکوب ها در مصر طی دوره عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور افزایش یافته است و چه بسا عربستان نیز در همین شرایط به سر می برد.

به نوشته این گزارش، کشورهای عربی در منطقه نظیر عربستان و مصر تمایل دارند ترامپ مجددا رئیس جمهور آمریکا شود چرا که آنها تحت حمایت ترامپ قرار داشته و از پشتیبانی وی استفاده می کنند.

در این گزارش آمده است: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تلاش دارد در سریعترین زمان ممکن پدر خود را از قدرت کنار بزند چرا که مخالفت ها در داخل و خارج عربستان علیه سیاست های وی به شدت در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، بن سلمان تحت حمایت رژیم صهیونیستی اشتباهات گسترده ای در سیاست خارجه عربستان از جمله تجاوز به یمن و محاصره قطر مرتکب شده است.

تمام تحلیلها بیانگر آن است که کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی ترجیح می دهند که ترامپ رئیس جمهور آمریکا باشد. گزارش این روزنامه اسپانیایی در حالی منتشر شده است که اصولا سیاست خارجه کلی آمریکا با تغییر رؤسای جمهور این کشور تغییر نمی یابد اما دیکتاتورهایی نظیر بن سلمان و السیسی که از حمایت گسترده شخص ترامپ برخوردار هستند قاعدتا نسبت به شکست وی در انتخابات نگرانی هایی دارند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید