رئیس جمهور سابق آمریکا با انتقاد شدید از عملکرد ترامپ از شهروندان این کشور خواست تا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

ما نمی‌توانیم ۴ سال دیگر این روند را تحمل کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا عصر چهارشنبه در اظهاراتی در فیلادلفیا با انتقاد از عملکرد دونالد ترامپ، از آمریکایی ها خواست تا مشارکت بالایی در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند.

وی در این باره گفت: ۱۳ روز آیند برای دهه های پیش رو اهمیت زیادی خواهد داشت. ما نمی توانیم ۴ سال دیگر این روند را تحمل کنیم.

اوباما در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد دولت ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا، افزود: ایده‌ای که کاخ سفید انجام داده است، کاملا نادرست بوده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه تصریح کرد: چگونه می توان به ترامپ برای اداره و هدایت این کشور در بحبوحه بحران کرونا اعتماد کرد آن هم در شرایطی که او نتوانست اقدامات اساسی را برای محافظت از خودش انجام دهد، او حاضر نیست از ماسک استفاده کند.

اوباما در ادامه از وضعیت اقتصادی آمریکا نیز انتقاد کرده است، مساله‌ای که ترامپ به عنوان یکی از نقاط قوت خود بارها از آن یاد کرده است.

اوباما در این باره گفت: واکنش دولت ترامپ به بحران شیوع ویروس کرونا تبعات و خسارات اقتصادی زیادی به بار آورده است. او نخستین رئیس جمهور از زمان هربرت هوفر است که فرصت های شغلی را از بین برده است.

وی ضمن انتقاد از تلاش دولت ترامپ برای از بین بردن برنامه بهداشت و سلامت موسوم به اوباماکر، گفت: این شرم آور است. این ایده که شما سعی دارید برنامه بهداشت و سلامت مردم آمریکا را در شرایط حساسی که به آن نیاز دارند، حذف کنید. هیچ منطقی برای این کار وجود ندارد.

اوباما در ادامه ضمن تاکید بر مشارکت بالای مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: برای من نتایج نظرسنجی ها اهمیتی ندارد. دروغ و اتهام زنی بخشی از مدیریت ترامپ شده و مردم باید به طور گسترده در رای گیری شرکت کنند. ما نباید بی تفاوت باشیم. دموکراسی ما کارایی لازم را نخواهد داشت اگر کسانی که تصور می کنیم رهبران این کشور هستند، هر روز در حال دروغگویی باشند.

این نخستین حضور اوباما در برنامه های انتخاباتی بایدن از ماه اوت تاکنون به شمار می رود.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید