نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در جمع فرماندهان نیروی انتظامی این استان گفت: نظم و امنیت نیروی انتظامی معلول نهی از منکر و ایستادگی و مقاومت قهرمانانه در برابر ولنگاری و فساد است.

امام جمعه مشهد: ولنگاری و بی بندوباری ضد آزادی است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  آیت الله سید احمد علم الهدی وی روز چهارشنبه در جمع فرماندهان نیروی انتظامی خراسان رضوی افزود: ولنگاری و بی بندوباری نه تنها آزادی نیست بلکه ضد آزادی است. اگر فرهنگ نهی از منکر به عنوان اصل در نیروی انتظامی اجرا شود بسیاری از مسائل از ریشه حل می‌گردد، نیروی انتظامی می‌تواند جلو مبداء و منبع فساد را بگیرد.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته نیروی انتظامی ادامه داد: پیام‌ها و نکته سنجی‌هایی که از طرف معظم له در موارد مختلف صادر می‌شود هم حاوی راهبرد برای جمیع حرکت‌ها ، هم نشانگر ماهیت‌ها، واقعیت‌ها و هم اعلام تکالیف صریح برای مجموعه‌ای است که تحت فرماندهی حجت امام زمان (عج) در این سرزمین انجام وظیفه می‌کنند.

امام جمعه مشهد گفت: اقتدار توام با مهربانی، مقابله و مبارزه با منکرات و ارتباط دلسوزانه با بدنه امت محور پیام امسال رهبر معظم انقلاب به نیروی انتظامی بود.

وی افزود: در تقابل‌هایی که با مردم دنیا به وجود می‌آید این مسئله کاملا محسوس است که پلیس عامل امنیت است اما عامل آرامش نیست زیرا از یک موضع اقتدار با مردم جامعه برخورد می‌کند . در این ۴۱ سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد هر کدام از مردم که به مشکلی برخورد می‌کنند به نیروی انتظامی مراجعه می‌کنند زیرا این نیرو نماد امنیت و آرامش در کشور است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در ستادی که در حاشیه شهر تشکیل شده بود اولین نیازی که از مردم می‌شنیدیم این بود که درخواست استقرار پایگاه نیروی انتظامی برای امنیت داشتند زیرا برای مردم حاشیه شهر به عنوان یک ملجاء محسوب می‌شود. در کجای دنیا مردمی که در نیازهای ابتدایی خود دچار مشکل شده‌اند به جای تمام امکانات، درخواست استقرار نیروی انتظامی را دارند؟ این امر در کارنامه نیروی انتظامی بسیار درخشان است زیرا می دانند اگر نیروی انتظامی باشد، همه مسائل به مرور حل می شود. اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند نیروی انتظامی اقتدار توامان با مهربانی است شعار نیست بلکه واقعیت است که این واقعیت را در مردم حاشیه شهر احساس می‌کنیم.

وی گفت: به واسطه‌ چندین پاسگاهی که در حاشیه شهر ساخته شد امنیت توام با مهربانی در آن منطقه برقرار شد. یعنی مردم در جایی که نیروی انتظامی حضور داشته باشد با آرامش زندگی می‌کنند . این امر کارنامه بسیار درخشانی برای نیروی انتظامی به وجود می‌آورد که بسیار ارزشمند است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه شرایط نیروی انتظامی این استان با تمام استان‌ها تفاوت دارد افزود: زائران بسیاری به حرم مطهر امام مهربانی‌ها مشرف می‌شوند که با وجود نیروی انتظامی قوی احساس امنیت می‌کنند.

وی ادامه داد: با اینکه نیروی انتظامی بیش از دیگر دستگاهها با بدنه جامعه مرتبط است، نارضایتی از این نیرو در جامعه وجود ندارد. خانواده‌ها با دیدن نیروی انتظامی احساس امنیت می‌کنند. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید