وزیر خارجه «دولت نجات ملی» یمن برای شروع مذاکرات با هدف دستیابی به یک توافق سیاسی صلح‌آمیز و پایدار اعلام آمادگی کرد.

آمادگی دولت نجات ملی برای شروع مذاکرات جهت برقراری صلح‌

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزیر خارجه «دولت نجات ملی» یمن در نامه‌ای به «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور این کشور، برای شروع مذاکرات یا روند مشاوره با هدف دستیابی به یک توافق سیاسی صلح‌آمیز و پایدار به نفع یمن و مردم آن اعلام آمادگی کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی آژانس مطبوعاتی یمن روز چهارشنبه نوشت: " هشام شرف " وزیر خارجه دولت نجات ملی در این نامه، خواستار اقدامات فوری در زمینه ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن شد و تاکید کرد که زمان خاتمه دادن تهاجم نظامی و رفع محاصره مردم این کشور که شاهد بدترین فاجعه انسانی ایجاد شده توسط نیروهای متجاوز ائتلاف به رهبری عربستان و امارات هستند، فرا رسیده است. 

وی در نامه خود به نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن به رنج طولانی مدت شهروندان این کشور از جمله کمبود شدید مواد نفتی و گاز منازل اشاره کرد و افزود: رنج و زحمت مردم یمن به دلیل عقب‌افتادگی و ممانعت عمدی در ورود و تخلیه کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی که منجر به افزایش قیمت‌ها و توقف کامل خدمات حیاتی به ویژه در بخش‌های آب و بهداشت و درمان شده و بر فعالیت‌های آموزشی تاثیر گذاشته، افزایش یافته است.   

وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به «جنبش انصارالله» از نماینده ویژه سازمان ملل خواست تا این سازمان بطور مستقیم از طریق شورای امنیت و کشورهای حامی صلح در یمن برای حل این معضل و جلوگیری از اقدامات زشت و مذموم دو کشور متجاوز (عربستان و امارات) و «دولت هتل‌نشین» (دولت مستعفی یمن) که گروه‌های مختلف مردم یمن را هدف قرار داده است، مداخله کند. 

وی همچنین از فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن خواستار افزایش تلاشها برای ورود سریع کشتی‌های حامل مشتقات نفتی به منظور جلوگیری از پیامدهای فاجعه بار که کشورهای متجاوز و وفاداران آن‌ها مسبب آن هستند، شد.  

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی-آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما در طول بیش از ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.  

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.  

در کنار این مصیبت‌ها، مردم یمن با شیوع «ویروس کرونا» و کمبود آب و مواد بهداشتی و غذایی نیز مواجه شده‌اند.  

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید