۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 55185953

یک فروند شکاری بمب افکن سوخو-۳۴ در شرق روسیه سقوط کرد.

سقوط یک جنگنده در روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از برنا،  دفتر مطبوعاتی حوزه نظامی شرق روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: یک فروند شکاری بمب افکن سوخو-۳۴ در استان خاباروفسک در شرق روسیه سقوط کرد.

هواپیمای نظامی در حال انجام پرواز تمرینی برنامه ریزی شده بود. پیش از سقوط دو خدمه هواپیما با چتر به بیرون پریده و نجات یافتند و به پایگاه هوایی منتقل شدند.

هواپیما در هنگام سقوط بدون تسلیحات بود و سقوط آن بر زمین هیچ خرابی به بار نیاورد.

شکاری بمب افکن سوخو- ۳۴ با نام فول بک در ناتو که از سال ۲۰۱۴میلادی به صورت رسمی وارد ارتش روسیه شد با قیمت احتمالی حدود ۴۰ میلیون دلار به عنوان هواپیمای نظامی اختصاصی نیروی هوافضای این کشور شهرت دارد.

این هواپیما معروف به تانک پرنده به علت رخنهٔ مافوق صوت با ارتفاع بالا، حمل هشت تن انواع موشک و بمب و شلیک از فاصله ۲۵۰ کیلومتری با حداکثر ضریب چند متر خطا، توان زیادی دارد و کابین جادار دو سرنشین آن نیز مانند یک قفس فولادی است که با پوشش زرهی ۱۷ میلی‌متری در مقابل ترکش‌ها و گلوله‌ها حفاظت می‌شود.

برای افزایش عملکرد خلبانان و جلوگیری از خستگی در انجام ماموریت و پروازهای طولانی، کابین بگونه ای اصلاح شده که خلبان و ناوبر کنار هم قرار دارند و فضای ایستادن، انجام ورزش های کششی، استراحت و حتی غذا خوردن هم وجود دارد.  

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید