پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: با افزایش مسافرت ها در تعطیلات پیش رو موج کنونی کرونا تا آذر ماه ادامه دارد.

جایی برای بیماران در ICU نداریم/ وضعیت کرونا در ۲۴۵ شهر ایران قرمز است

به گزرش سلام نو به نقل از فارس، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: در حال حاضر وضعیت ۲۴۵ شهر ایران قرمز است.

پیام طبرسی با اشاره به نیاز تعطیلی کامل شهر تهران در روند مقابله با کرونا اظهار داشت: چاره کار در حال حاضر برای مدیریت این بحران، تعطیلی مانند ایام عید است تا بتوان فشار بیماری را کم کرد. زیرا اجرای محدودیت‌ها عملا غیر قابل کنترل است و بر اساس تجربه‌های اخیر نه تنها با افزایش مسافرت‌ها، بلکه با کاهش فاصله اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی نیز مواجه شدیم. اگر فعالیت‌های قابل دورکاری از این امکان استفاده نکنند نمی‌توان تراکم مسافران در حمل و نقل عمومی را کنترل کرد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر اینکه ظرفیت بیمارستان ها به شدت کاهش یافته است، گفت: تعداد مبتلایان به شدت افزایش داشته است و ما دیگر جایی برای برخی از بیماران در ICU نداریم و مجبوریم این بیماران را در بخش بستری کنیم. متاسفانه تعداد تخت‌ها محدود هستند و با افزایش شیوع بیماری دیگر گنجایش پذیرش بیمار را نداریم.

وی درباره بیمارستان صحرایی افزود: لفظ بیمارستان صحرایی به دلیل نیاز ویژه بیماران کرونایی به اکسیژن با حجم بالا، لفظی غلط است و در واقع خدمات اکسیژن رسانی را نمی‌توان در بیمارستان‌های صحرایی ارائه داد. ما بیشتر نیازمند کنترل بیماری هستیم تا اینکه تخت را بیشتر کنیم.

طبرسی، دستگاه‌های بیمارستان مسیح دانشوری را برای بیماران بستری کافی خواند و افزود: بیمارستان مسیح دانشوری، مرکز ریه تهران است و از این بابت مشکلی در حوزه دستگاه‌های اکسیژن رسانی وجود ندارد؛ اما در دیگر بیمارستان ها وضعیت این گونه نیست و گاهاً دستگاه ها نیاز به تعمیرات دارند و به دلیل حجم بالای بیماران این مشکلات بسیار شدید تر نمایان می شود.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی، بیشترین آمار ابتلا و فوت کرونا را مختص به کهنسالان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله مشکلات قلبی، ریوی، فشارخون و چاقی خواند و افزود: با تمام این تفاسیر افرادی وجود دارند که بدون اینکه مشکل زمینه ای داشته باشند به این بیماری مبتلا و متاسفانه فوت کردند.

وی درباره آمار ابتلای کودکان به کرونا اظهار داشت: معمولاً ابتلا کودکان و نوجوانان زیر ۲۰ سال به این بیماری به دلیل بی علامت بودن و خفیف بودن در آمار اصلی نیست . این دسته از افراد اغلب احتیاج به بستری پیدا نمی‌کنند. طبیعتاً تعطیلی ‌مدارس در کاهش ابتلای کودکان بی تاثیر نیست؛ اما اقدامات صورت گرفته باید با یکدیگر هم جهت و هم راستا باشند. افزایش مسافرت ها در کنار تعطیلی مدارس دردی را درمان نمی‌کند. متاسفانه به واسطه مسافرت های اخیر موج بیماری تا اواسط آبان ادامه دارد و اگر با افزایش حجم مسافرت ها در یکشنبه آینده مواجه شویم موج این بیماری تا اواخر آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: تمهیدات سختگیرانه پلیس در مقابله با کسانیکه قوانین بهداشتی را رعایت نمی کنند بتواند عاملی در کاهش شیوع کرونا باشد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره انتشار ویروس در کشورمان گفت: تنها چند استان از شرایط مطلوبی برخوردارند و تقریباً اکثر استان‌های کشور وضعیت قرمز را تجربه می کنند. در حال حاضر وضعیت ۲۴۵ شهر ایران قرمز است.

طبرسی بر الزام استفاده از چتر و خشک نگه داشتن ماسک تاکید کرد و روزهای بارانی را روزهایی پرخطر برای ابتلاء به کرونا دانست.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید