سیب زمینی شکم یک غذای ساده و خوشمزه است که معمولاً به عنوان شام سرو می شود، در این مطلب طرز تهیه سیب زمینی شکم پر را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

سیب زمینی شکم پر خوشمزه + طرز تهیه
به گزارش سلام نو به نقل از فرارو،  ممکن است برای همه ما تا به حال پیش آمده باشد که به هر دلیلی حوصله غذا درست کردن نداشته باشیم، اما در عین حال بخواهیم غذایی را آماده کنیم اینجور مواقع معمولا املت یا سیب زمینی و تخم مرغ آب پز یا نیمرو به ذهنمون می‌رسه، اما امروز می‌خواهیم یک غذای خوشمزه و آسان را بهتون معرفی کنیم که خیلی سریع آماده می‌شود و مواد اولیه آن هم معمولا در همه خونه‌ها هست اگر هم نداشته باشید می‌توانید جایگزین کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با طرز تهیه سیب زمینی شکم پر آشنا شوید.


مواد اولیه لازم برای تهیه سیب زمینی شکم پر

سیب زمینی متوسط ۴ عدد
پیاز ۱ عدد
گوشت چرخ شده ۱۰۰ گرم یا یک عدد سینه مرغ
نصف فلفل دلمه‌ای
جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
پنیر پیتزا به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم


طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

۱- سیب زمینی‌ها را تمیز بشویید با چنگال روی آن‌ها را سوراخ کنید سطح آن را با روغن مایع کاور کنید نمک و فلفل بزنید به مدت ۱ ساعت داخل فری که با دمای ۲۰۰ درجه گرم شده است قرار دهید زمان پخت به سایز سیب زمینی‌ها و حرارت فر شما بستگی دارد پس چند بار در طول پخت به آن‌ها سر بزنید و با چاقو تست کنید.
در طول زمانی که سیب زمینی داخل فر است گوشت چرخ شده + پیاز نگینی خرد شده + فلفل سیاه + زردچوبه + نمک + ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع را در ظرف مناسب بریزد و خوب تفت دهید. اگر خواستید با مرغ درست کنید سینه مرغ را به صورت مکعبی برش بدهید و با مواد گفته شده تفت دهید. بعد از اینکه مواد را تفت دادید فلفل دلمه‌ای را که به صورت نگینی خرد کرده اید را به آن اضافه کنید ۵ دقیقه بعد از روی حرارت بردارید.

۲- بعد از اینکه سیب زمینی‌ها پخت آن‌ها را از فر خارج کنید اجازه دهید خنک شود سپس سیب زمینی‌ها را از طول نصف کنید داخل آن را با قاشق خالی کنید سیب زمینی‌هایی را که از داخل سیب زمینی خارج کرده اید را با کمک چنگال خوب له کنید به آن جعفری خرد شده + مایه گوشتی + نمک + فلفل سیاه اضافه کنید سپس کمی پنیر پیتزا داخل سیب زمینی‌ها بریزید بعد مایه گوشتی را بریزید در نهایت روی آن پنیر پیتزا بریزید و در فری که از قبل روی دمای ۱۸۰ درجه قرار داده اید و گرم شده است قرار دهید حدود ۱۵ دقیقه که بماند پنیرها آب می‌شوند بعد گریل فر را روشن کنید تا پنیر آن برشته شود.

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر غذایی ساده و خوشمزه

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید