ولی تیموری معاون گردشگری اعلام کرد آرامگاه شهید «محسن حججی» امتیاز گردشگری شهر نجف‌آباد است.

آرامگاه شهید حججی جاذبه گردشگری نجف آباد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ولی تیموری در نشست با محمد مغزی نجف‌آبادی ـ شهردار نجف‌آباد استان اصفهان ـ نجف‌آباد را از نظر جمعیت دومین شهر و از شهرستان‌های مهم استان اصفهان دانست و افزود: مقاصد مهم گردشگری کشور همانند شهر اصفهان می‌توانند با تکیه بر ظرفیت‌های گردشگری شهرهای اطراف همانند «نجف‌آباد»، کیفیت حضور و افزایش مدت زمان ماندگاری سفر گردشگران را تجربه کنند.  

او اضافه کرد: ظرفیت‌های موجود در این شهر و همچنین اقدامات گسترده از سوی شهرداری در ایجاد زیرساخت‌های صنعت گردشگری، اعم از بازسازی و مرمت بناهای تاریخی و یا احداث و ایجاد تفرجگاه‌های مختلف همانند «کوچه باغ زندگی» به منظور احیای محور گردشگری و تفریحی توانسته نجف‌آباد را به عنوان مقصد گردشگری در جوار شهر اصفهان معرفی کند.

او افزود: تلاش برای معرفی این شهر به عنوان «نجف‌آباد باغ شهر صفوی» و یا «شهر علم و ایثار» سبب شده است تا حیات گردشگری استان، فرصت حضور در مقصدهای متنوعی را بیابد و زمینه ایجاد انواع شاخه‌های گردشگری فراهم شود.

تیموری برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف را نیز در معرفی ظرفیت‌های گردشگری و برندسازی روستاها و شهرهای مختلف موثر دانست و گفت: تقسیم مناطق استان بر اساس محصول و داشته طبیعی و در پی آن تولید محصولات اصلی و جانبی نیز یکی دیگر از اقدامات در راستای برندسازی به شمار می‌آید که شهر نجف‌آباد توانسته با تمرکز بر غذاهای محلی، سوغات و یا رویدادهای طبیعی و اجتماعی موضوع «گردشگری دفاع مقدس» را نیز مطرح و ارزش‌های آن را در ابعاد مختلف نهادینه کند.

معاون گردشگری ادامه داد: وجود آرامگاه شهید گرانقدر «محسن حججی» در نجف‌آباد و برخورداری از این امتیاز در کنار تدابیر اتخاذشده برای شکوفایی ظرفیت‌های  گردشگری دفاع مقدس در این شهر اقدامی شایسته است که گردشگری را در زمینه‌های مختلف نهادینه می‌سازد.  

تیموری بیان کرد: شهرداری نجف‌آباد توانسته اهم تلاش خود را به امر توسعه گردشگری معطوف دارد و شکوفایی این شهر را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و خصوصاً گردشگری سبب شود.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید