۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 55185573

چلو گوشت از جمله غذاهای اصیل پرطرفدار و مغذی ایرانی ها است که معمولاً در مراسم ها و مهمانی ها سرو می شود و هم با گوشت گوسفندی و هم با گوشت گوساله تهیه می شود، در این مطلب طرز تهیه چلو گوشت را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

چلو گوشت لذیذ + طرز تهیه

طرز تهیه چلو گوشت به سبک کرمانشاهی هم بسیار مشهور است و چلو گوشت را لای برنج هم می‌پزند. این طرز تهیه چلو گوشت مجلسی رستورانی با سس نارنج است.

سس نارنج را برای پخت مرغ و ماهی هم می‌توانید استفاده کنید.

طرز تهیه ساده چلو گوشت مجلسی رستورانی با سس نارنج به روش خانگی را در مطلب زیر بخوانید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت گوساله مغز ران یا یا سردست: ۶۰۰ گرم (مقدار گوشت برای هر نفر در چلو گوشت ۱۰۰ الی ۱۸۰ گرم است)

پیاز قرمز: متوسط ۱ عدد نگینی خرد شده

تره فرنگی: کوچک ۱ عدد نگینی خرد شده

برگ کرفس: ساطوری یک لیوان فرانسوی دسته‌دار

زردچوبه: ۲ قاشق چایخوری

سیر: ۲ حبه

زعفران دم کرده غلیظ: ۴ قاشق غذاخوری

آب نارنج: ۶ قاشق غذاخوری

پودر دارچین: یک قاشق چایخوری

روغن مایع: به میزان لازم

کره: ۵۰ گرم

خلال پرتقال: ۴ قاشق غذاخوری، جوش خورده

رب نارنج: ۳ قاشق غذاخوری

شکر: یک قاشق غذاخوری

زرشک: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

طرز تهیه بسیار ساده چلو گوشت مجلسی رستورانی با سس نارنج

مرحله اول

این یک طرز تهیه ساده چلو گوشت رستورانی و بدون رب گوجه فرنگی و با رب نارنج است که می‌توانید هم با گوشت گوساله و هم با تکه‌های گوشت گوسفندی و حتی ماهیچه و گردن گوسفندی درست کنید. در یک قابلمه مقداری روغن بریزید. پوست حبه‌های سیر را با چاقو کمی برش بزنید و در روغن بریزید. کمی سیر را تفت دهید و سپس تکه‌های گوشت را به همراه فلفل سیاه اضافه کنید. گوشت و سیر و فلفل سیاه را با هم مقداری تفت دهید. رنگ گوشت که عوض شد گوشت را از ماهیتابه بیرون بیاورید.

طرز تهیه بسیار ساده چلو گوشت مجلسی رستورانی با سس نارنج

مرحله دوم

پیازها را نگینی خرد کنید و در همان قابلمه بریزید و تفت دهید. وقتی پیازها کمی سبک شدند کرفس خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید. سپس برگ کرفس خرد شده و زردچوبه را هم اضافه کنید و تفت دهید تا هم برگ کرفس سرخ شود و هم طعم خامی زردچوبه گرفته شود.

مرحله سوم

گوشت را دوباره به قابلمه برگردانید و یک لیوان فرانسوی دسته‌دار آب جوش روی گوشت و سایر مخلفات قابلمه بریزید. گوشت را به مدت ۲ ساعت روی شعله ملایم گاز بپزید. آب گوشت باید غلیظ باشد و در پایان پخت نیمی از آن باقی مانده باشد اما اگر در اواسط پخت احساس کردید آب گوشت تمام شده و گوشت هنوز کاملا نپخته کمی دیگر آب جوش به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

بعد از ۲ ساعت آب نارنج را اضافه کنید و ۳۰ دقیقه دیگر روی شعله ملایم بپزید. نمک و فلفل چلو گوشت را هم اندازه کنید. در این فاصله در یک تابه کره را بریزید و وقتی آب شد خلال پرتقال جوشانده که تلخی آن گرفته شده را اضافه کنید. خلال پرتقال را کمی تفت دهید و سپس شکر و رب نارنج، نمک و کمی فلفل هم به آن اضافه کنید. زرشک را هم جداگانه در کمی کره تفت دهید و به آن کمی زعفران دم کرده غلیظ هم اضافه کنید.

مرحله پنجم

۱۰ دقیقه قبل از خاموش کردن شعله زیر چلو گوشت پودر دارچین و زعفران دم کرده غلیظ را به آن اضافه کنید. چلو گوشت مجلسی رستورانی را مثل ماهیچه مجلسی با باقالی پلو یا با برنج چلو سرو کنید. برنج را با خلال پوست پرتقال و زرشک تزیین کنید.

روش گرفتن تلخی پوست پرتقال برای انواع غذا و مربا

برای گرفتن تلخی پوست پرتقال باید پوست پرتقال را بگیرید، سفیدی داخل آن را جدا کنید و پوست پرتقالی خلالی خرد شده را چند بار بجوشانید. هر بار بعد از جوشاندن روی پوست پرتقال‌ها آب سرد بگیرید، آبکش کنید و دوباره بجوشانید تا تلخی پوست پرتقال‌ها به طور کامل گرفته شود. بعد از ۴ بار جوشاندن طعم پوست پرتقال را بچشید. اگر هنوز مزه تلخی داشت یک یا دو بار دیگر بجوشانید./ مجله کوروش

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید