به باور زکیم برای نخستین بار در طول سالیان دراز رئیس جمهور روسیه از سوی رئیس جمهور آمریکا تحت نظر گرفته نشده و پوتین با استفاده از این فرصت به صورت آنلاین در حال کاشت تخم نفرت، تفرقه و آشوب در جامعه آمریکا است.

به خاطر ترامپ، پوتین به پیروزی‌هایی رسید که استالین تصورش را هم نمی‌کرد/بایدن می‌تواند آمریکا را متحد کند

سلام نو - سرویس بین الملل:  رقابت انتخاباتی برای کسب کرسی ریاست جمهوری در آمریکا به زودی به پایان می‌رسد و مشخص خواهد شد که پیروز یکی از عجیب‌ترین ماراتن‌های ریاست جمهوری آمریکا در چند سال اخیر چه کسی خواهد بود.

از پدیده‌های مهم این دوره از انتخابات آمریکا باید به جمهوری خواهان ضدترامپ اشاره کرد. گروه‌های مختلفی از جمهوری خواهان که به اشکال مختلف تلاش دارند ترامپ رنگ کاخ سفید را نبیند.

از مهم‌ترین این گروه‌ها گروهی از جمهوری خواهان هستند که تحت عنوان پروژه لینکلن قصد شکست دونالد ترامپ را دارند. این پروژه که با نام یکی از رئیس جمهوران اسطوره‌ای آمریکا آغاز به فعالیت کرد، منابع مالی و پشتیبانان خوبی در میان جمهوری خواهان دارد. استراتژیست‌های جمهوری‌خواهی همچون جان ویوِر، ریک ویلسون، استیو اشمیت و جنیفر هور از رهبران این کمپین هستند و حتی استوارت استیونز استراتژیست ارشد سابق میت رامنی در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۲ هم در این گروه حضور دارد.

چهره‌هایی مثل کالین پاول، جمهوری خواه ارشد و عضو بلندپایه دولت بوش، نیز به صراحت از بایدن حمایت کردند و حتی خانواده بوش نیز که از وزنه‌های جمهوری خواهی هستند از حمایت ترامپ سرباز زدند.

اما چرا جمهوری خواهان در برابر نامزد حزب خود از یک دموکرات تمام عیار حمایت می‌کنند؟

داو.اس.زکیم، سیاستمدار باسابقه جمهوری‌خواه و از مقامات وزارت دفاع آمریکا در دوران ریگان در یادداشتی برای نشنال اینترست می‌نویسد: من با نظرات و سیاست‌های جو بایدن مخالفم، اما در این شرایط غیرعادی من معتقدم کارکتر رئیس جمهور اهمیت بیشتری دارد.

او در ادامه به "تلگراف طولانی" جورج کنان از مسکو در سال ۱۹۴۶ اشاره می‌کند که بعد از پیروزی آمریکا و شوروی بر آلمان نازی ارسال شد و خطر شوروی برای دموکراسی غربی را تشریح کرده بود. این تلگراف از موارد موثر در دکترین مهار شوروی بود و خود جورج کنان نیز بعدها به مشهورترین مدافع دکترین مهار شوری بدل شد.

زکیم در ادامه تاکید می‌کند که امروز و تقریبا ۷۵ سال بعد از نامه تاریخی جورج کنان، روسیه با همان هدف و با همان میل به تفرقه انداختن به صحنه سیاست بازگشته است.

او سپس بخشی از تلگراف طولانی را نقل می‌کند که کنان در آن می‌نویسد که شوروی دنبال این است که "فقیرها در برابر ثروتمندان، سیاه در برابر سفیدها، جوان‌ها در برابر پیرها و تازه واردها در برابر ساکنان قدیمی " قرار بگیرند.

زکیم سپس می‌نویسد: امروز نیز ارزش‌های آمریکا بار دیگر از سوی روسیه مورد حمله قرار گرفته است. ولادمیر پوتین و هکرهایی که در خدمت او هستند از هم‌گسیختگی بسیاری در جامعه آمریکا ایجاد کردند. پوتین امروز به موفقیتی دست یافته که استالین حتی تصورش را هم نمی‌کرد.

او ادامه می‌دهد که استالین اینترنت و فیسبوک و توئیتر نداشت تا با کمک آن‌ها و اخبار جعلی بی‌اعتمادی را در جامعه آمریکا همه‌گیر کند، اما پوتین و سربازانش این ابزارها را دارند و از آن‌ها به بهترین شکل برای بی‌ثبات سازی دموکراسی آمریکا بهره می‌برند.

به باور زکیم برای نخستین بار در طول سالیان دراز رئیس جمهور روسیه از سوی رئیس جمهور آمریکا تحت نظر گرفته نشده و پوتین با استفاده از این فرصت به صورت آنلاین در حال کاشت تخم نفرت، تفرقه و آشوب در جامعه آمریکا است.

زکیم در ادامه می‌نویسد: حملات روسیه نه تنها توسط رئیس جمهور پاسخ گفته نمی‌شود بلکه با توئیت‌ها و مواضع دونالد ترامپ تقویت هم می‌شود، در حالی که آمریکایی‌ها از رئیس جمهور خود رفتار و منشی در خور انتظار دارند.

او سپس به تقویت نژاد پرستی در آمریکا اشاره می‌کند و می‌نویسد از دهه ۱۹۲۰ و راه پیمایی کو کلاکس کلان در پنسیلوانیا، معتصبان و افراطی‌های آمریکا هیچ وقت تا این اندازه احساس قدرت نکردند.

وی ادامه می‌دهد: علاقه ترامپ به گروه‌های نژاد پرست و نازی، ضدیتش با مسلمانان، مهاجران و دیگر اقلیت‌های آمریکا، تمجیدش از دیکتاتورها، پس زدن متحدان دوران جنگ سرد، حمله به مطبوعات آزاد آمریکا، حمله به خانواده کهنه سربازان آمریکا و البته بی‌توجهی به قربانی شدن مردم آمریکا به خاطر کرونا بسیار بیش از دوران جنگ سرد انسجام جامعه آمریکا را به هم ریخته و جایگاه این کشور در جهان تضعیف کرده.

او ادامه می‌دهد: متحدان ما در دوران جنگ سرد دیگر نمی‌دانند ما از چه چیزی حمایت می‌کنیم، دوستانمان دیگر قادر به حساب کردن روی ما نیستند و دشمنان ما از شکاف‌های جامعه ما بیشترین استفاده را می‌کنند. آمریکا نمی‌تواند چهار سال دیگر شکاف داخلی و بی‌ثباتی بین المللی دونالد ترامپ را تحمل کند.

این سیاستمدار جمهوری خواه در ادامه در تشریح دلایل حمایت خود از بایدن می‌نویسد: آمریکا به یک رهبری ثابت قدم در راس کشور نیاز دارد تا کشور را دوباره متحد کند. به باور من آمریکا به فرمانده کل قوایی نیاز دارد که دشمنان این کشور را بشناسد و تمام عمر خود با آنان جنگیده باشد. آمریکا به رهبری مستحکم و شایسته نیاز دارد.

زکیم در ادامه می‌نویسد: بر اساس تجربه من، جو بایدن همیشه انسانی شایسته، ثابت قدم و منصف بوده است و از ارزش‌هایی که ما به عنوان آمریکایی دوست داریم، حمایت می کند. برخلاف ساکنین کنونی کاخ سفید، شخصیت برجسته و نجابت و شایستگی جو بایدن می‌تواند الگوی خوبی برای نوه‌ها، فرزندان و نوادگان هموطنان من باشد.

او در انتها با تاکید بر این که در این انتخابات به بایدن رای می‌دهد می‌نویسد: من اعتقاد دارم بایدن انرژی ما به عنوان یک ملت را علیه دشمنانمان متمرکز و روابطمان با شرکا و متحمدان را احیا می‌کند، زخم‌های داخلی ما را التیام می‌بخشد و تمام کشور و ملت را حول ارزش‌هایی که همگان محترم می‌شماریم متحد می‌کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید