یوهنی ینین، معاون وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد این کشور از همکاری با ایران پیرامون سقوط هواپیمای اوکراینی استقبال می‌کند.

کی‌یف خواستار انجام تحقیقاتی بی‌طرفانه درباره هواپیمای اوکراینی شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد:معاون وزیر امور خارجه اوکراین امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد. در این دیدار آن ها درباره روند مذاکرات پیرامون سقوط هواپیمای اوکراینی در ژانویه ۲۰۲۰ گفت و گو کردند. 


ینین گفت: ما از تصمیم ایران برای تقبل مسئولیت سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی و همچنین آمادگی آنها برای اطمینان دادن در زمینه پرداخت غرامت برابر به بستگان تمام جان باختگان، صرف نظر از تابعیتشان، استقبال می کنیم. 
او همچنین بر ضرورت انجام گرفتن یک تحقیق ''بی طرفانه و معقول'' درباره اتفاقات سقوط هواپیما تاکید کرده و از طرف ایرانی خواستار دسترسی‌های لازم شد. 


معاون وزیر خارجه اوکراین علاوه بر این اظهار کرد: پیش رفت در مذارات پیرامون هواپیمای اوکراینی موجب تسهیل عادی شدن همکاری با ایران خواهد شد. 


او درباه عواقب ''خصومت مداوم روسیه علیه اوکراین از جمله نکظامی کردن دریای سیاه در منطقه آزوو و اقدامات روسیه در منطقه کریمه'' هم توضیحاتی به ظریف داد. 


بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه ایران هم بر حمایت از تمامیت ارضی اوکراین و مصون بودن مرزهای آن تاکید کرد. ظریف همچنین اطمینان داد که هیچ کشور سومی بر سیاست ایران درباره اوکراین اثر نخواهد گذاشت. 

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید