عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، از ارسال اسامی ۲۵۰ صادرکننده به قوه قضائیه خبر داد و گفت: این ها یک دلار را هم برنگردانده‌اند.

۲۵۰ صادرکننده، ۷میلیارد دلار را بازنگرداندند/ ۷۰ نفر از این صادرکنندگان کارتن خواب هستند!

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ارسال اسامی ۲۵۰ صادرکننده به قوه قضائیه که حتی یک دلار از ارز صادراتی را به کشور برنگردانده‌اند، گفت: این افراد باید ۷ میلیارد دلار ارز به کشور برمی‌گرداندند در حالی که براساس اطلاعاتی که وزارت اطلاعات داده است ۷۰ نفر از این صادرکنندگان کارتن خواب بوده اند.

عبدالناصر همتی امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به انتقادات مطرح شده در این جلسه که صدور بخشنامه های متعدد ارزی باعث افزایش نرخ ارز شده است گفت: دلیل افزایش نرخ ارز صدور بخشنامه های متعدد ارزی نبوده است بلکه دلیل آن کاهش درآمدهای ارزی کشور است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه صادرات برای ما یک اصل است گفت: البته صادراتی که برای ما ارزآوری داشته باشد لذا ما اصلا قصد نداریم که در شرایط فعلی اقتصاد به صادرکنندگان فشار وارد کنیم و یا آنها را برای رفع تعهد ارزی به قوه قضائیه معرفی کنیم.

همتی با بیان اینکه ما فقط اسامی ۲۵۰ صادرکننده را به قوه قضائیه ارجاع دادیم بیان داشت: این تعداد حتی یک دلار ارز حاصل از صادرات را به کشور بازنگرداننده در حالی که باید ۷ میلیارد دلار ارز را بازگرداندند.

وی با بیان اینکه براساس اطلاعاتی که وزارت اطلاعات از این صادرکنندگان به من داده است ۷۰ نفر از این صادرکنندگان کارتن خواب بوده اند، افزود: لذا برخی با استفاده از کارت های یکبار مصرف با نام این افراد صادرات انجام داده اند در حالی که فشار آوردن به این افراد برای دریافت ارز هیچ فایده ای ندارد.

وی با بیان اینکه شرایط کشور را همه می دانند گفت: محدودیت هایی به علت تحریم ها داریم و به همین دلیل مجبور هستیم سخت گیری‌ها را بیشتر کنیم و سخت گیری‌ها هم به برای فشار آوردن به صادرکنندگان نیست.

همتی بیان داشت: صادرات غیرنفتی همیشه برای ما مهم بوده و میدانیم که رشد آن به رفاه اقتصادی منجر میشود.

وی با بیان اینکه دوران ریاست وی در بانک مرکزی همزمان با سخت ترین تحریم ها شده است بیان داشت: درخواست ها از بانک مرکزی فقط از سوی صادرکنندگان نیست بلکه از این جلسه که خارج شوم واردکنندگان از من تقاضای ارز دارند همچنین وزارت بهداشت، وزارت کشاورزی از بانک مرکزی تقاضای ورود کالا دارند جلوتر که می رویم بحث ارزش پول ملی مطرح میشود لذا همه آن مسائل به بانک مرکزی فشار میآورد.

وی با بیان اینکه ما با صادرکنندگان خوشنام هیچ کاری نداریم بیان داشت: دو هفته پیش در جلسه ای در بانک مرکزی از ۱۰۸ صادرکننده که طی دو سال همه ارز حاصل از صادرات خود یعنی ۲۶ میلیارد دلار ارز را به کشور بازگرداننده بودتد تقدیر شد

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    فساد فساد فساد خدایاتوخو دبفریاد برس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید