سیدجواد ساداتی نژاد، ‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نرخ سویا در بازار به ۱۴ هزار تومان رسیده است و ‌اگر فکری نشود قیمت مرغ تا ۲ برابر افزایش می یابد.

قیمت فعلی مرغ؛ ۲۷ هزار تومان/ احتمال افزایش ۲ برابری قیمت وجود دارد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، سیدجواد ساداتی نژاد در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه در حوزه نهاده‌های دامی به شدت دچار مشکل شده ایم، اظهار داشت: وضعیت در حوزه نهاده‌های دامی به شکلی است که در بخش سویا شاهد کاهش ۴۸ درصدی واردات نسبت به پارسال هستیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: این مسئله موجب شده که نرخ سویا در بازار از ۲ هزار و ۷۰۰ تومان به ۱۴ هزار تومان برسد که همین موضوع منجر به آشفتگی در بازار مرغ و تخم مرغ شده است.

وی ادامه داد: قیمت مرغ امروز ۲۷ هزار تومان است که اگر چاره‌ای اندیشیده نشود قطعاً این نرخ ۱.۵ تا ۲ برابر افزایش می‌یابد.

ساداتی نژاد تصریح کرد: البته طی سه هفته اخیر با تسهیلاتی که بانک مرکزی اتخاذ کرده تأمین ارز سویا مشکلی نداشته است. از دولت درخواست داریم که برای رفع مشکلات نهاده‌های دامی اجازه دهد در مقابل صادرات، واردات نهاده‌های دامی انجام شود چرا که در صورت کاهش شدید جوجه ریزی وضعیت بدی در آینده خواهیم داشت.

وی همچنین خطاب به وزیر صمت گفت: در حال حاضر بخش خصوصی برای نهاده‌های دامی ثبت سفارش نمی‌کند و شرکت پشتیبانی امور دام میدان دار این موضوع است. درخواست داریم در ستاد تنظیم بازار در خصوص نرخ گذاری تدبیری اندیشیده شود تا بخش خصوصی نیز به این حوزه ورود کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید