حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: هر فرد یا گروهی که علیه او اهانتی صورت گرفته است و شکایت کند، برسی می کنیم.

اگر از ذوالنوری شکایت شود، بررسی می کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات نماینده مردم قم علیه رییس جمهوری، گفت: اگر شکایتی درباره اتفاقات اخیر به هیات واصل شود، آن را بررسی می‌کنیم.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان چه واکنشی درباره اظهارات حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم علیه رییس جمهوری داشته است گفت: اگر شکایتی در این باره واصل شود، هیات به آن رسیدگی می‌کند. هیات نگاه فردی به شکایت‌ها و به ویژه این موضوع ندارد و هر شکایتی رسیدگی، بررسی و رای گیری می‌شود و بر اساس آراء گفته می‌شود که آیا این رفتار در راستای وظایف نمایندگی هست یا نیست.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شکایت را قاعدتا باید از طرف فرد یا گروهی که علیه او اهانتی صورت گرفته است، انجام شود.

غضنفرآبادی با تاکید بر اینکه بهتر است این موضوع در یک فضای آرامتری حل شود، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم فضای رسانه‌ای بتواند کمکی به حل چنین مسائلی کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ایشان همیشه گفته‌اند که باید تعامل و هماهنگی میان قوا وجود داشته باشد البته مجلس نیز باید در چارچوب اختیاراتی که دارد به وظایف خود عمل کند.

غضنفرآبادی ادامه داد: در عمل کردن به وظایف نیز باید شرایط جامعه و شرایط زمانی و مکانی نیز در نظر گرفته شود و در کنار این موارد تعامل نیز وجود داشته باشد. البته گاهی اوقات ممکن است هر دو طرف، حرف‌های ناصوابی بگویند.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره ارتباط اظهارت ذوالنوری با انتخابات ۱۴۰۰، افزود: درباره این مسائل تحلیلی ندارم و هر فرد یا روزنامه و خبرگزاری نیز می‌تواند تحلیل خود را درباره اتفاقی که رخ داده انجام دهد ولی این تحلیل قابلیت اظهارنظر ندارد.

وی درباره اینکه از ابتدای مجلس یازدهم و تشکیل هیات نظارت چه تعداد پرونده تخلف دریافت و رسیدگی شده است، تصریح کرد: پرونده‌هایی از مجلس قبل در هیات بررسی شد و تعدادی هم باقی مانده است. البته شکایت‌هایی هم از بعضی نمایندگان دوره قبل شده که هیات آنها را بررسی می‌کند.

غضنفرآبادی به رسانه‌ها با پیشنهاد کرد که پرداختن به چنین مواردی دردی از جامعه، مردم و مشکلات دوا نمی‌کند و سپس خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید کمک کنند تا به چنین مسائلی دامن زده نشود و التهاب از بین برود زیرا حیثیت همه مهم است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید