محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت که با وجود برخی قراردادها و قول و قرارها به بهبود وضعیت حمل و نقل شهر تهران امیدوار نیست، با این وجود همچنان موضوع را پیگیری می‌کند.

محسن هاشمی: وضع حمل و نقل عمومی تهران بهتر نمی‌شود

به گزارش سلام نو، رئیس شورای شهر تهران گفت: قرادادی که با ایران‌خودرو برای تامین بیش از 200 اتوبوس بسته شده است شکل گرفته و پولی هم برای بازآفرینی اتوبوس‌های فرسوده فعلی پرداخت شده است، اما آنچه که ما می‌خواستیم رخ نداد و امیدوار هم نیستیم، ولی باز هم تلاش و پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ایلنا،‌ محسن هاشمی در پایان دویست و چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: وضعیتی که در شهر تهران داریم با توجه به شرایط کشور و آلودگی هوا و حضور خودرو ها ناایمنی ایجاد می کند و باید برای آن فکر اساسی شود. او ادامه داد: شورای شهر تهران نظرش این است که حتما تهران و کلانشهرهای کشور به طور جدی دو هفته کامل تعطیل شوند. ما برای آلودگی هوا زمانی تهران را یکی دو روز تعطیل می‌کردیم. اکنون هم آلودگی هوا و هم ترافیک را داریم و هم مشکلات معیشتی مردم را داریم و نمی‌توانند انطور که لازم است تغذیه مناسب داشته باشند و این باعث می‌شود اثرکرونا بر روی آنها بیشتر شود. لذا باید ستاد ملی کرونا بیشتر از این هشدارهایی که می‌دهد و تعطیلی مراکزی را اعلام می‌کند که تعطیل هم هستند،‌ باید اقدام ویژه تری کند.او ادامه داد: مساله تعطیلی دو هفته‌ای نظر شورا بود، اما به این دلیل که به ستاد دسترسی نداریم و آقای حناچی هم تشریف نمی برند،‌ گفتیم به مطبوعات اعلام کنیم.هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادات شما به ستاد کرونا مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: به نظر من تا به حال که توجه نکردند، یکبار به شوخی گفتم در بهشت زهرا بیشتر به نظرات ما توجه می‌کنند. رئیس شورای شهر تهران گفت: صحبت‌های سران قوا با همدیگر نیز در جامعه ایجاد ناامیدی می‌کند و بهتر است در این شرایط کمتر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. او درباره اصلاح ساختار شهرداری گفت: نزدیک به دو سال است که بحث ساختار جدید در شهرداری مطرح است و با توجه به تغییر شرایط جامعه شهرداری تصمیم گرفت لایحه را عوض کند،‌اما از آنجایی که خیلی دیر نامه را داد امکان پذیر نبود لایحه پس گرفته شود. اعضا نیز بدشان نمی‌آمد لایحه در صحن مطرح شود و با نظر واقعی اعضا آشنا شویم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که دلیل شهرداری برای استردارد لایحه چه بود گفت: شهرداری معتقد است شرایط جامعه خیلی تغییر کرده است و شاید الان نتوانیم نسبت به زمانی که آنرا مطرح کردیم ریزشی را که مد نظر است انجام دهیم و نظرشان درباره آنچه که از کمیسیون بیرون آمده بود مثبت نبود چرا که فکر می‌کردند نمی‌توانند آنچه را که تکلیف شده اجرا کنند. او ادامه داد: دوباره در کمیسیون‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد و امیدواریم بتوانیم مجددا آنرا به تصویب برسانیم. رئیس شورای شهر تهران درپاسخ به این سوال که آیا خرید اتوبوس برای تهران به عمر شورای پنجم می‌رسد گفت: قرادادی که با ایرانخودرو برای تامین بیش از 200 اتوبوس بسته شده است شکل گرفته و پولی هم برای بازآفرینی اتوبوس‌های فرسوده فعلی پرداخت شده است، اما آنچه که ما می‌خواستیم رخ نداد و امیدوار هم نیستیم، اما باز هم تلاش می‌کنیم و پیگیری می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید