هزاران معترض به محدودیت‌های کرونایی در لندن دست به تظاهرات زدند.

اعتراض به محدودیت‌های کرونایی در لندن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، هم‌زمان با تشدید محدودیت‌های کرونایی در لندن و شماری از شهرهای انگلیس، هزاران معترض امروز (شنبه) در خیابان‌های مرکزی پایتخت بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دست به تظاهرات زدند.

شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی پس از تجمع در منطقه «هاید پارک» واقع در قلب لندن، به سمت میدان مشهور ترافلگار در نزدیکی پارلمان این کشور راهپیمایی کرده و با سردادن شعارهایی خواستار پایان دادن به قوانین سختگیرانه بهداشتی شدند.

معترضان در حالی که ماسک بر صورت نداشتند، شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی برخی از آن‌ها نوشته بود «کووید-۱۹ مساوی کنترل است» و «قرنطینه انسان‌ها را می‌کشد». آن‌ها همچنین با حمل پارچه‌نوشته بزرگی که روی آن «جنبش ما» نوشته شده بود خواستار برچیده شدن فاصله‌گذاری اجتماعی شدند.  

در این تظاهرات «پیرس کوربین» برادر رهبر پیشین حزب مخالف دولت انگلیس که پیشتر به دلیل سازمان‌دهی تظاهرات مشابه ۱۰ هزار پوند جریمه شد، حضور داشت و شعارهایی را علیه دولت جانسون به دلیل بی‌کفایتی در مدیریت بحران کرونا سر می‌داد. 

این حرکت اعتراضی در حالی صورت گرفت که دولت انگلیس هشدار کرونایی را در شهر ۹ میلیون نفری لندن به همراه مناطق «اسکس»، «یورک» و «دربی‌شایر» از سطح متوسط کرونایی به سطح زیاد تغییر داد و این شهرها به سطح بحرانی «لیورپول» و «منچستر» نزدیک شدند و محدودیت‌ها در این مناطق شدیدتر شد. 

«مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس چندی پیش در مجلس با تاکید بر اینکه تهدید همه‌گیری، کماکان جدی و مرگبار است گفت: در اروپا شمار مبتلایان در یک هفته، ۴۰ درصد افزایش یافت و در کشورهای ایتالیا، بلژیک و هلند، در مدت دو هفته، دو برابر شد. در انگلیس، بیش‌ترین شمار مرگ روزانه را از ابتدای ماه ژوئن، تجربه کردیم و این همه گیری مرگبار، اکنون به سرعت در کشور ما در حال گسترش است.

در همین حال احزاب سیاسی مخالف حملات خود را به دولت بوریس جانسون، افزایش داده‌اند. «کی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس در نشست خبری با انتقاد از عملکرد دولت در مهار همه گیری ویروس کرونا در انگلیس گفت: دولت هیچ برنامه موثری برای کند کردن گسترش همه گیری ندارد. مهار ویروس کرونا از دست دولت خارج شده است.

وی افزود: یکی از پیشنهادها، تعطیلی سراسری کشور برای دو تا سه هفته بود تا سرعت انتشار ویروس و روند افزایش شمار بیماران کند شود، اما دولت به آن گوش نکرد.

بر اساس تازه‌ترین آمار رسمی، در شبانه‌روز گذشته در انگلیس ۱۶ هزار و ۱۷۱ نفر به کرونا مبتلا و ۱۵۰ نفر هم جان‎باخته‌اند.

شمار کل مبتلایان در این کشور بالغ بر ۷۰۵ هزار و ۴۲۸ نفر گزارش شده و ۴۳ هزار و ۵۷۹ نفر نیز جان باخته‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید