علی امیری راد فرماندار خداآفرین، از معضل کودک همسری در این شهرستان خبر داد و گفت: ۵۴ مورد ازدواج زیر ۱۵ سال در یک سال ثبت شده است.

ثبت ۵۴ ازدواج زیر ۱۵ سال در شهرستان خداآفرین

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، کودک همسری به یک معضل در خداآفرین تبدیل شده است.

فرماندار خداآفرین با بیان اینکه در سال گذشته از ۲۸۴ مورد ازدواج ثبت شده دراین شهرستان ۵۴ مورد زیر ۱۵ سال بوده گفت: گسترش کودک همسری دراین شهرستان به یک معضل تبدیل شده است.

علی امیری راد امروز در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان خداآفرین گفت: باید مطالعات و تحقیق میدانی در خصوص دلایل کودک همسری از سوی دستگاه‌های بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش با همکاری ثبت احوال انجام گیرد.

وی در وقایع چهارگانه (ولادت، فوت، ازدواج و طلاق) وضعیت خداآفرین در مقایسه آماری نسبت به استان مطلوب است افزود: میانگین طلاق در استان ۳۳ درصد و در خداآفرین ۱۶ درصد است.

وی در ادامه میانگین سن ازدواج دراین شهرستان را ۲۳ سال و طلاق را ۲۷ سال عنوان کرد وگفت: با تولد ۱۳۳ نوزاد پسر و ۱۰۰ نوزاد دختر در شش ماهه نخست امسال میانگین آماری تولد نوزاد پسر دراین شهرستان بیشتر است.

فرماندار خداآفرین همچنین از صدور تعداد ۵۵۳ عدد کارت ملی هوشمند در شش ماهه نخست امسال خبر داد و خواستار همکاری شبکه بهداشت و درمان با ثبت احوال در شناسایی آمار فوتی‌های شهرستان شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید