رییس پلیس پایتخت گفت: هیچ فردی بدون ماسک نمی‌تواند به مترو وارد شود.

استفاده از ماسک در مترو اجباری شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس پلیس پایتخت گفت: نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی باید تشدید شود و پلیس برای ارتقا سلامت شهروندان همراه ستاد ملی مقابله با کرونا است.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران سردار «حسین رحیمی» عصر سه‌شنبه در جلسه‌ای با حضور  معاون وزیر بهداشت و رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران اظهار داشت: به دنبال مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی براینکه تمام دستگاه‌ها باید برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط همه شهروندان، پلیس با تمام توان پای کار است.

 وی ادامه داد: در این جلسه چگونگی هر چه بهتر اجرا شدن مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای ارتقا سلامت شهروندان بررسی شد.

فرمانده انتظامی پلیس پایتخت افزود: نیروی انتظامی همراه و همگام مدافعان سلامت بوده و امروز هم با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص لزوم تشدید نظارت بر پروتکل‌ها که در تهران قرار است بصورت پایلوت به اجرا گذاشته شود با تمام توان و بسیج امکانات در سطح پلیس‌های تخصصی پای کار خواهد آمد و در این رابطه در سطح شهر  از ظرفیت پلیس‌های «پیشگیری و کلانتری‌ها» و همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی بهره خواهیم برد.

رحیمی با اشاره به اینکه از امروز به کسانیکه ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و  از ماسک استفاده نمی‌کنند تذکر داده خواهد شد، اظهار داشت: پلیس اماکن در سطح اصناف و بازار، پاساژ و مال‌های بزرگ حضور خواهد داشت و در چند روز ابتدایی طرح،  تذکر شفاهی و بعد از آن برخورد سلبی و لازم ( جریمه افرادی که ضوابط و پروتکل‌ها را رعایت نمی کنند) اعمال خواهد شد. 

این مقام انتظامی افزود: هیچ فردی بدون ماسک نمی‌تواند به مترو وارد شود.

رحیمی با اشاره به اینکه پلیس در کنار ستاد ملی کرونا با تمکام امکانات پای کار آمده است و همه امکانات خود را  برای سلامت مردم عزیز بسیج خواهد کرد، گفت: پلیس همراه ستاد ملی مقابله با کرونا است تا بتواند وضعیت کنونی و افزایش مبتلایان به این ویورس را سامان بخشد.

در ادامه معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا بر تشدید نظارت بر پروتکل‌ها و اعمال قانون متخلفان جزو مصوبات است، بیان داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون همکاری پلیس و نیروهای مسلح با این ستاد عالی بوده و پلیس در این زمنینه با ما همکاری فوق‌العاده‌ای داشته است.

علیرضا رئیسی با اشاره به اینکه در اجرای مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا لازم است از ظرفیت سایر سازمان‌ها و پلیس استفاده شود افزود: برنامه‌ای منسجمی برای نظارت بر پروتکل‌ها لازم است و رعایت پروتکل‌ها از مطالبات مردم است که باید به آن توجه شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید