مطابق اعلام سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو، تیم‌های ورزشی کشورهای مختلف۷۲ ساعت قبل از اعزام به سوی توکیو تست کرونا می دهند.

کاروان ایران ۷۲ ساعت قبل از سفر به توکیو تست می دهد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «سیدنصرالله سجادی» این اظهارات را امروز (سه‌شنبه)  پس از پایان نشست مجازی سرپرستان کاروان اعزامی به بازی‌های المپیک مطرح کرد و افزود: در این جلسه درباره مسایل مختلف بازی‌های المپیک بحث و بررسی و تاکید شد که زمان اعلام شده برای برگزاری مسابقات رشته‌های مختلف به قوت خود باقی است.

وی اظهار داشت: مسوولان برگزاری بازی‌های المپیک اعلام کردند که اگر تا شروع بازی‌های المپیک شرایط همین گونه باشد ۷۲ ساعت قبل از حرکت تیم‌های ورزشی کشورهای مختلف به سوی توکیو، آنها باید تست کرونا بدهند تا نتیجه منفی آنها مشخص شود.

سرپرست کاروان ایران ادامه داد: مسوولان برگزاری بازی‌ها تاکید کردند تمامی تجهیزات و سالن‌های ورزشی در زمان بازی‌ها هر روز از نظر بهداشتی ضد عفونی خواهند شد.  اگر چه مسوولان برگزاری بازی‌ها عنوان داشتند امیدوارند واکسن کرونا تولید و در دسترس عمومی مردم جهان قرار گیرد اما اگر تا آن زمان کشورهای شرکت کننده، نتوانند به موقع واکسن کرونا را تهیه کنند از طریق کمیته بین‌المللی المپیک و همچنین کمیته برگزاری بازی‌ها در اختیار کاروان ورزشی آن کشورها قرار خواهد گرفت.

سجادی اضافه کرد:  ۱۰ روز قبل از افتتاحیه بازی‌ها، دهکده المپیک بصورت رسمی بازگشایی خواهد شد و روز بعد از افتتاحیه دهکده،  تمامی اماکن تمرینی در اختیار تیم‌ها و ورزشکاران حاضر با برنامه از قبل تعیین شده، قرار خواهد گرفت.

وی گفت: یکی از محورهای مطرح شده در این نشست به نحوه ورود و خروج  تیم‌ها، چگونگی ورود دارو و تجهیزات پزشکی تیم‌ها اختصاص داشت.

سرپرست کاوران ورزشی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست را رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و افزود: همه شرکت‌کنندگان موظف هستند در تمامی مکان‌های عمومی مانند فرودگاه، وسایل نقلیه، دهکده بازی‌ها، مکان‌های ورزشی و دیگر اماکن از ماسک استفاده کنند.

سجادی این را هم گفت که کمیته برگزاری بازی‌ها آمادگی خود را یکبار دیگر برای برگزاری این المپیک اعلام کرد.  مراسم پرچم هم در دهکده المپیک برگزار نمی‌شود و حضور تماشاگران هم بسیار محدود خواهد بود.

المپیک توکیو که قرار بود امسال برگزار شود با شیوع گسترش کرونا به مرداد ماه سال آینده موکول شد. کاروان ایران هم تاکنون ۵۲ سهمیه کسب کرده است.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید