حامد پورآرام، معاون آموزشی دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به کرونا را بیشتر می کند.

برای مصون ماندن از کرونا چه بخوریم؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، حامد پورآرام، گفت: اگر ما نتوانیم نیازهای اساسی بدن را تامین کنیم، قطعا سیستم ایمنی ما در مقابل کووید ۱۹ ضعیف خواهد شد.

وی افزود: ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن منجر به حمله پاتوژن ها به بدن شده و در نتیجه فرد را در مقابل بیماری کووید ۱۹ ضعیف می کند.

پورآرام ادامه داد: پاتوژن ها علاوه بر تضعیف بدن، باعث بروز سوءتغذیه فرد می شود. 

وی با اشاره به عوارض سوءتغذیه که منجر به کاهش اشتها و تضعیف قوای جسمانی فرد، اظهار داشت: تغذیه مناسب قبل از ابتلا به کووید 19، حین ابتلا و بعد از مبتلا شدن، از اهمیت بالایی برخوردار است.

پورآرام افزود: آنچه بعد از بحران کرونا در دنیا توصیه می شود، تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق مصرف کافی میوه و سبزیجات، غلات، حبوبات، آجیل بدون نمک، مصرف کافی پروتئین ها که شامل گوشت سفید می شود، مصرف لبنیات کم چرب و محدود نمودن و یا قطع مصرف گوشت قرمز است.

معاون آموزشی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: رعایت تغذیه صحیح، خواب کافی و فعالیت بدنی، کلیدی‌ترین راه‌های کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن است.

وی افزود: بیش از ۸۵ درصد جامعه ما در اغلب موارد کمبود ویتامین D دارند. بهترین راه برای تأمین ویتامین D استفاده از نور مستقیم آفتاب است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید