نخست وزیر پیشین لبنان پس از دیدار با رئیس جمهوری این کشور ادعا کرد که دو طرف در اجرای طرح فرانسه در لبنان مواضع مشترکی دارند.

توضیحات حریری درباره طرح فرانسه در لبنان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «سعد الحریری» نخست وزیر پیشین لبنان امروز (دوشنبه) پس از دیدار با «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور ادعا کرد که دو طرف در اجرای طرح فرانسه در لبنان مواضع مشترکی دارند.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، الحریری طرح «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه را تنها و آخرین فرصت باقی‌مانده برای جلوگیری از فروپاشی و بازسازی بیروت دانست و گفت: همه این موضوع را در داخل کشور می‌دانند و دیگر هیچ وقتی برای بحث و جدل‌های سیاسی نداریم.

 او افزود: من به رئیس جمهوری اطلاع دادم که هیاتی را برای برقراری ارتباط با تمام گروههای سیاسی در لبنان تعیین کرده‌ام تا با ارتباط قرار کردن با آنها، اطمینان پیدا کنم که تمامی جناحهای سیاسی لبنان به تمام مفاد طرح فرانسه متعهد هستند.

الحریری تاکید کرد: من به آگاهی احزاب سیاسی لبنان اعتماد دارم و مواضع من با رئیس جمهوری یکی است و این موضوع مرا تشویق می‌کند که با این ابتکار عمل حرکت کنم.

به دنبال انفجار ۱۴ مرداد در بندر بیروت و افزایش انتقادها به عملکرد دولت وقت لبنان، «حسان دیاب» نخست‌وزیر این کشور از سمت خود استعفا کرد.

چهار تن از نخست‌وزیران اسبق لبنان ۹ شهریور ماه گذشته «مصطفی ادیب» سفیر این کشور در آلمان را به عنوان نخست‌وزیر جدید برای تشکیل دولت لبنان پیشنهاد کرده بودند، اما ادیب شنبه پنجم مهر ماه از تشکیل دولت انصراف داد.

پس از انفجار بندر بیروت مکرون در سفری به لبنان طرحی برای اصلاحات اقتصادی و نجات این کشور از بحران کنونی ارائه داده که در این طرح پیشنهادی، بر ضرورت توجه فوری به چهار بخش کمک انسان‌دوستانه به منظور واکنش در مقابل شیوع بیماری «کووید-۱۹ »، بازسازی زیرساختها به دنبال انفجار ۴ اگوست در بیروت، اصلاحات سیاسی و اقتصادی در لبنان و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور تاکید شده است.

این طرح همچنین خواستار پیشرفت در مذاکرات صندوق بین‌المللی پول و نظارت سازمان ملل بر کمک‌های انسان‌دوستانه جهانی به لبنان و تحقیقات مستقل درباره علت انفجار در بیروت است.

طرح رییس جمهوری فرانسه بر ضرورت ممیزی کامل و فوری تأمین منابع مالی دولتی و اصلاحات در بخش نیرو در لبنان تاکید دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید