جزیره ایرلند سومین جزیره بزرگ اروپاست و کمی بیش از 6 میلیون نفر جمعیت دارد، نرخ باروری این کشور نیز نزدیک به حد جانشینی قرار دارد.

ایرلند ۱۵۰ تا ۱۴۲۲ یورو برای فرزندآوری حقوق می دهد
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ ایرلند از نظر شاخص‌های جمعیتی در وضعیت بحرانی قرار ندارد با این حال براساس سیاست‌های جمعیتی این کشور، با توجه به تعداد فرزندان به والدین حقوق ماهیانه پرداخت می‌شود.جزیره ایرلند سومین جزیره بزرگ اروپاست که در شمال غربی اروپا قرار دارد و شامل جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی است؛ در شرق جزیرهٔ ایرلند، انگلستان قرار دارد و دریای ایرلند میان این دو؛ جمعیت این جزیره کمی بیش از 6 میلیون نفر است و از این تعداد 4 میلیون نفر در جمهوری ایرلند ساکن‌اند.نرخ رشد جمعیت این کشور 2.25 درصد و نرخ باروری آن برابر با 2.02 فرزند به‌ازای هر زن است؛ برای چنین جمعیتی نرخ رشد مذکور در حد مناسبی قرار دارد و نرخ باروری این کشور نیز نزدیک به حد جانشینی قرار دارد به این معنی که ایرلند هنوز در شرایط حاد جمعیتی قرار ندارد، با این حال دولت این کشور دست روی دست نگذاشته است و با در نظرگرفتن سیاست‌هایی تشویقی فرزندآوری از زوج‌ها را حمایت می‌کند.از سیاست‌های جمعیتی این کشور می‌توان به اختصاص حقوق ماهانه به والدین بر اساس تعداد فرزندان اشاره کرد که به‌صورت زیر است؛
تک‌فرزند 150 یورو،
دو فرزند 300 یورو،
‌سه فرزند 487 یورو،
چهار فرزند 671 یورو،
پنج فرزند 761 یورو،
شش فرزند 1048 یورو،
هفت فرزند 1235 یورو،
هشت فرزند 1422 یورو؛
البته این مبالغ به فرزندان زیر 16 سال یا 19 سالی که به‌طور تمام‌وقت تحصیل می‌کنند، تعلق می‌گیرد؛ در حال حاضر نرخ رشد جمعیت ایران به زیر یک درصد رسیده و نرخ باروری به زیر 1.8 فرزند سقوط کرده است!
کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    0 0
    با سلام :مردم ایران با چه دل خوشی فرزند بیاورند. به امکانات رفاهی؟ به کار و شغل سرشار ؟به درآمد زیاد؟ خودتون مشکلات را نمیبینید؟ آیا راه را میبینید و فرسخ میپرسید؟ واقعا شرم ندارید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید