فرید براتی سده، مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود ۶۰ تا ۱۰۰ هزار معتاد متجاهر در کشور وجود دارد و تست کرونای ۶۱۶ معتاد متجاهر مثبت شد.

 ۵۷۷ معتاد مشکوک به کرونا قرنطینه شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فرید براتی سده، مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ضمن اعلام خبر فوق بیان کرد: طبق آمارهای ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، حدود 60 تا 100 هزار معتاد متجاهر در کشور وجود دارد و در سال جاری به طور کلی حدود 25 هزار و 821 نفر معتادان متجاهر دستگیر شده است، البته هنوز استان اصفهان گزارشی از میزان تعداد معتادان متجاهر دستگیر شده استان خود را ارائه نکرده است.

وی ادامه داد: از حدود 25 هزار و 821 معتاد متجاهر، 20 هزار و 35 معتاد در مراکز ماده 16 پذیرش شدند که در حال حاضر 577 نفر از آنها در قرنطینه به سر می‌برند تا در صورت ابتلا به کرونا، علائم آنها در دوران قرنطینه بروز یابد و پس از آن اقدامات بعدی انجام شود.

به گفته براتی، همچنین از حدود 25 هزار و 821 نفر از معتادانی که در مراکز ماده 16 پذیرش شدند از حدود 17 هزار و 400 نفر از آنها تست کرونا گرفته شده که جواب آزمایش 616 نفر از آنها مثبت شده است. 

رایزنی با وزارت بهداشت برای دریافت سهیمه واکسن آنفلوآنزا برای معتادان

براتی با بیان اینکه در حال حاضر در 22 مرکز ماده 16 و بیش از 550 مرکز اقامتی به معتادان متجاهر خدمات ارائه می‌شود، درباره واکسناسیون آنفلوآنزای معتادان در کشور نیز توضیحاتی ارائه کرد و افزود: باتوجه به اولویتهایی که وزارت بهداشت برای تزریق این واکسن اعلام کرده و همچنین محدودیتهایی که برای توزیع آن وجود دارد، سازمان بهزیستی در حال رایزنی با وزارت بهداشت است تا در صورت امکان در مراحل بعدی معتادان نیز در سهمیه دریافت واکسن آنفلوآنزا قرار گیرند.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی در زمینه اجرای دستورالعملهای مربوط به کرونا مطابق آنچه وزارت بهداشت اعلام کرده عمل می کند؛ در زمینه واکسن آنفلوآنزا نیز هرطور که وزارت بهداشت از نظر اولویت بندی و شیوه نامه های اجرایی اعلام کند، عمل خواهد شد.

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه درباره ساماندهی معتادان بی خانمان در ایام زمستان نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت: سازمان بهزیستی هر ساله برای خدمات رسانی در ایام زمستان به معتادان بی خانمان جلسات هماهنگی با مراکز و موسسات کاهش آسیب برگزار و بخشنامه‌ای را برای بهزیستی استان‌ها ارسال می‌کند. بخشنامه سال جاری طی چند روز گذشته برای استان‌ها ارسال شده که باتوجه به شرایط سرد، مانند سال گذشته مراکز سرپناه فعالیت خود را جدی تر کنند و در صورتی که شرایط حاد و میزان متقاضیان بیشتر از ظرفیت مراکز سرپناه بود، این مراکز از سایر فضاهای موجود از جمله فضای مراکز گذری یا گرمخانه‌های شهرداری‌ها نیز استفاده کنند. 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید