سید حیدر محمدی، مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو گفت: ارز زیادی برای تامین واکسن آنفلوآنزا هزینه کرده ایم.

تازه ترین توضیحات سازمان غذا و دارو درباره توزیع واکسن آنفلوآنزا

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ پاییز پر حاشیه امسال به‌رغم بیم‌های فراوان ناشی از شیوع کرونا و آنفلوآنزا از راه رسیده است. در هفته‌های اخیر توزیع واکسن آنفلوآنزا فقط برای کادر درمان و گروه‌های خاص جامعه انجام شده است. این در حالی است که در جامعه کم نیستند افرادی که خواستار تزریق این واکسن برای مصونیت در برابر بیماری آنفلوآنزا هستند. هرچند چندی قبل مسعود مردانی، عضو کمیته مقابله با کرونا به خبرنگار اجتماعی برنا گفته بود که تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد سالم جامعه پیشنهاد نمی‌شود اما در صورت وجود این واکسن به وفور در جامعه تزریق آن برای افراد سالم بلامانع است. با توجه به اینکه نیمه مهر هم گذشته است، اما هنوز  توزیع واکسن آنفلوآنزا به شکل داروخانه‌ای  انجام نشده است.

سید حیدر محمدی، مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو درباره آخرین اقدامات در زمینه واکسن آنفلوآنزا گفت: خبری از توزیع واکسن آنفلوآنزا به شکل داروخانه‌ای نیست.

مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو درباره کم‌وکیف توزیع واکسن آنفلوآنزای تولید داخل در کشور تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده واکسن آنفلوآنزای تولید داخل در دی سال جاری در کشور توزیع می‌شود.

او درباره کمبود واکسن آنفلوآنزا در کشور گفت: اصلا واکسن آنفلوآنزا بود و نبودش چقدر فرق می‌کند؟

به گفته محمدی تاکنون ارز قابل توجهی برای تامین واکسن اختصاص داده شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید