به دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان بعدازظهر امروز جمعه ۱۸مهر ماه عازم مسکو خواهند شد، تا درباره منطقه قره‌باغ با هم گفتگو نمایند.

پذیرش پیشنهاد مذاکره روسیه توسط ارمنستان و جمهوری آذربایجان

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا،  وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان جمعه برای گفتگو درباره منطقه قره باغ به مسکو می‌روند.

وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان بعدازظهر امروز جمعه به دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به مسکو می‌روند تا درباره منطقه قره‌باغ که درگیری‌ها در آنجا همچنان ادامه دارد، گفتگو کنند.

برای نخستین بار از ۲۷ سپتامبر که درگیری‌ها در این منطقه از سر گرفته شده است، باکو و ایروان پذیرفتند مذاکرات را تحت نظارت وزارت امور خارجه روسیه پیش ببرند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در گفتگو با الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، توقف درگیری‌ها در منطقه قره باغ را به دلایل بشردوستانه به منظور تبادل اجساد کشته شدگان و زندانیان خواستار شد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد زهراب مناتسکانیان و جیحون بایرام اف، وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان، تایید کرده‌اند در مذاکرات مسکو شرکت خواهند کرد و مقدمات برگزاری این نشست در حال انجام است.

پس از چند شبانه روز درگیری‌های شدید، استپاناکرت (خان کندی)، پایتخت جمهوری قره‌باغ شبی نسبتا آرام را سپری کرد. اما باکو و ایروان اعلام کردند شرایط در خط مقدم همچنان پرتنش بود.

تا به امروز درخواست‌های جامعه جهانی برای ایجاد آتش بس در منطقه قره باغ بدون پاسخ مانده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید