۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 55180218

عمان اعلام کرد ترکی محمود البوسعیدی به عنوان سفیر این کشور در سوریه منصوب شد و استوارنامه خود را به ولید المعلم وزیر خارجه سوریه تقدیم کرد.

بازگشت سفیر عمان به سوریه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ترکی محمود البوسعیدی که به عنوان سفیر فوق العاده عمان در امارات منصوب شده است دیروز (یکشنبه) استوارنامه خود را به ولید المعلم وزیر خارجه سوریه تقدیم کرد.

این گزارش افزود در این ملاقات در خصوص روابط دو جانبه و راههای توسعه همکاریها در زمینه های مختلف بحث و تبادل نظر شد.

پیش از این امارات در ۶ دی ۱۳۹۷ اقدام به بازگشایی سفارت خود در دمشق کرده بود، اما تاکنون سفیری تعیین نکرده است .

دولت سعودی و متحدانش از سال ۲۰۱۱ میلادی که کلید جنگ داخلی در سوریه را با هدف سرنگونی دولت اسد زدند، در ادامه تلاش کردند با استفاده از گروه تروریستی داعش حکومت عراق و دولت منتخب این کشور را نیز ساقط کنند.

در ادامه اتحادیه عرب هم با اخراج سوریه در سال اول بحران این کشور (۲۰۱۱ میلادی) به عنوان یکی از شش کشور بنیانگذار این اتحادیه در سال ۱۹۴۵ و سپردن کرسی آن به گروه های تروریستی برای مدت کوتاهی ، سابقه و چهره نفرت انگیزی از این اتحادیه ترسیم کرد . این در حالی است که طی همین سال ها،‌ اتحادیه در برابر واگذاری اراضی اشغالی سوریه در ارتفاعات جولان از سوی ترامپ به رژیم صهیونیستی اقدام چندان موثری نکرده و به اقدام آمریکا در انتقال سفارت خانه اش به قدس به غیر از محکومیت واکنش عملی نشان نداد.

احمد ابوالغیظ دبیرکل اتحادیه عرب که سالهاست تحت نفوذ حداکثری سعودی ها قرار دارد، این هفته در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت که هنوز تصمیمی دراین خصوص گرفته نشده است.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید