استاندار تهران اعلام کرد که از هفته آینده ماسک زدن از درب منازل الزامی است.

هفته آینده استفاده از ماسک از درب منازل الزامی است
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در خصوص تمهیدات جدیدی که در خصوص شیوع ویروس کرونا اندیشیده شده گفت:در پی افزایش شدت بیماری کرونا در بعضی از شهرهای کشور من جمله تهران، ستاد مقابله باکرونا تهران درخواستی مبنی بر اینکه اختیارات بیشتر به ستادهای مقابله با کرونا در استان‌ها واگذار شود را داشت.

وی ادامه داد: در ۳۸ امین جلسه ستاد ملی این پیشنهادها مصوب شد و به دو وزیر کشور و بهداشت ارسال شد تا پس از تایید آن‌ها قابلیت اجرا پیدا کند تا درباره وضعیت شکننده‌ای که داریم محدودیت‌های جدیدی اعمال شود.

وی افزود:افزایش بیماران بستری شده که داریم همین الان ۴ هزار و ۸۰۰ نفری در تهران بستری شده اند، هنوز میزان بستری شدگان هم نسبت به بهبود یافتگان برتری دارد که به طور متوسط در یک ماه گذشته ۷۰ نفر افزایش داشته ایم.

استاندار تهران تصریح کرد:دانشگاه‌ها طبق اعلام قبلی به صورت مجازی برگزار می‌شوند، مدارس نیز فقط به صورت مجازی تا یک هفته کلاس‌های درس را دایر کنند. تالار ها، باغ موزه ها، تجمع ها، همایش‌ها و هر چیزی که باعث بشود افراد در آن جمع شوند و زنجیره‌ی انتقال بیماری را افزایش بدهند ممنوعیت ایجاد شده است.

محسنی بندپی ادامه داد:در رابطه با برگزاری نماز جمعه هم در استان تهران تعطیلی وجود دارد، بعضی‌ها گفتند که تهران تعطیل شده که اینگونه نیست و مواردی که گفته شد انجام می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به پیشنهاد دورکاری ارائه شد گفت: قرار شد که در کمیته‌ی امور استخدامی ستاد ملی کرونا مورد بررسی قرار گیرد. دورکاری برای دستگاه‌هایی که وجود دارد و سن آن‌ها بالای ۶۰ سال است براساس بخش نامه‌ی دورکاری و استخدامی قابل اجرا است.

محسنی بندپی ادامه داد:چیزی که مد نظر و مورد سوال مردم است شیفت بندی است که باید ستاد ملی آن را بررسی کند.رستوران‌ها اعلام شده که با ظرفیت کمتر، ادامه فعالیت داشته باشند، ولی تالارها اینگونه نیست و تعطیل هستند.

استاندار تهران گفت: برای رعایت دستورالعمل‌ها نظارت‌ها انجام می‌شود، برخوردهایی که انجام شده، نظارت‌هایی که صورت گرفته و تعطیلی‌هایی که شده به ما گزارش داده شده و حتما این موارد مورد نظارت قرار می‌گیرند.

وی افزود:بعضی مکان ها این امکان نیست، مترویی که قرار است روزی یک میلیون مسافر جابه جا کند، آیا در درون مترو این فاصله گذاری و تداوم اینکه استفاده از ماسک صورت می‌گیرد یا نه، کاری است که در حال انجام است و به شهرداری تکلیف می‌کنیم که نظارت و پایش خود را بر این قضیه داشته باشد.

وی تصریح کرد:از هفته آینده قرار شد که ماسک زدن از درب خانه الزامی شود، جریمه مشخص نشده است و جنبه ترغیب مردم را دارد و هنوز تصمیمی در رابطه با جریمه گرفته نشده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید