آمار موارد ابتلا به کرونا امروز نسبت به روز گذشته در استان مازندران دو برابر شد.

وضعیت کرونا در مازندران قرمز و نگران‌کننده‌ است/ افزایش ۲ برابری شمار مبتلایان

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، نیمه دوم تیر ماه امسال بود که آژیر قرمز کرونایی در مازندران به صدا درآمد و طی این مدت شاهد وضعیت قرمز و نگران‌کننده‌ای در استان مازندران هستیم که همچنان تداوم دارد.

هرباری که شاهد روند کاهشی آمار موارد ابتلا و بستری در استان بودیم و توصیه‌های لازم در ارتباط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده شد متاسفانه با سیر و سفرها مازندران در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار گرفت.

روزهای گذشته نیز آمارهای موارد ابتلا و بستری کاهش یافت به‌طوری‌که موارد ابتلا از سه رقمی به دو رقمی و موارد بستری از چهاررقمی به سه‌رقمی کاهش یافت.

آمار موارد ابتلا امروز نسبت به روز گذشته در استان دو برابر شد و این موضوع نشان‌دهنده خیز ویروس کرونا در استان است که نشان‌دهنده تکرار تجربه برای چندمین بار و اهمیت نگرانی‌ها و هشدارهای لازم در ارتباط با پرهیز از سفرهای غیرضروری بوده که ازسوی مسؤولان اعلام شده بود.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۷۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم‌اکنون۳۳۲  نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۸۶ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ بیمار جدید بستری و ۲۱ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۲۸ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

، طی ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۱۰۳ مورد ابتلای جدید داشتیم و همچنین تعداد ۴۴۴ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.
 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید