مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل آمریکا با انتشار تصاویری از بزرگترین پایگاه نیروی دریایی کامبوج اعلام کرد یک ساختمان ساخت آمریکا در این پایگاه منهدم شده است.

انهدام ساختمان ساخت آمریکا در پایگاه دریایی کامبوج

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل تصاویری را منتشر کرد که نشان می‌دهد دولت کامبوج ماه گذشته میلادی یک ساختمان که آمریکا در پایگاه نیروی دریایی "ریم" ساخته، منهدم کرده است.

سال گذشته میلادی، پنتاگون از کامبوج خواسته بود تا توضیح دهد چرا پیشنهاد تعمیر این پایگاه را رد کرده و اعلام کرد این تصمیم گمانه‌زنی‌ها درباره برنامه‌های احتمالی برای میزبانی ارتش چین را افزایش داده است.

پنتاگون روز جمعه با ابراز نگرانی از گزارش‌هایی که از تخریب این ساختمان در این پایگاه نیروی دریایی کامبوج حکایت دارد، از دولت کامبوج خواسته تا در این باره توضیح دهد.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نگران هستیم که تخریب این بنا ممکن است به برنامه‌های دولت کامبوج برای میزبانی تجهیزات نظامی ارتش آزادی‌بخش خلق چین و پرسنل آن در پایگاه نیروی دریایی "ریم" مرتبط باشد.

دولت کامبوج با رد این گزارش که چین به توافقی محرمانه با کامبوج برای انتقال و نصب تجهیزات نظامی‌اش در این پایگاه دست پیدا کرده، گفت: میزبانی از نیروهای خارجی برخلاف قانون اساسی کشور است.

این پایگاه در شهر بندری "سیهانوکویل"، مرکز منطقه اقتصادی ویژه تحت کنترل چین قرار دارد. کامبوج یکی از نزدیک‌ترین متحدان چین در جنوب شرق آسیاست و میلیاردها دلار از این کشور کمک مالی دریافت کرده است.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید