بورس تهران در جریان آغاز معاملات این هفته بازار سهام با جهش شاخص به پیشروی در کانال ۱.۵ میلیون واحد ادامه داد.

بازار سبزرنگ در اولین معاملات هفته بورس/ صف خرید خودرو سنگین شد
به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، شاخص کل بورس امروز کار خود را با جهش ۲۰ هزار واحدی آغاز کرد و در همین ابتدای معاملات کلی خبر خوب برای سهامداران داشت. در ۲۰ دقیقه ابتدای بازار شاخص کل از مرز ۱.۵ میلیون واحد فاصله گرفته و به یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد رسیده است. رشد ۱.۳۲ درصدی شاخص کل در کنار افزایش ۲۴ صدم درصدی شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک همچنان در صعود بازار همراه نیستند و خیلی از آن‌ها با کاهش قیمت سهام مواجه شده‌اند. از جمله نمادهای تاثیرگذار در رشد امروز شاخص در ابتدای معاملات می‌توان به فولاد، فملی، شپنا، وغدیر، تاپیکو، کگل و شبندر اشاره کرد.  

بازار سبزرنگ در اولین معاملات هفته

به گزارش فرارو، امروز از مجموع ۳۰۲ نماد بورسی معامله شده تعداد ۱۶۳ نماد با کاهش قیمت روبرو هستند. در طرف مقابل ۱۳۹ نماد با رنگ سبز به تابلو آمده و سهامدارانشان را خوشحال کرده‌اند. در بازار فرابورس فشار فروش بیشتر است. طوری که از مجموع ۲۱۴ نماد معامله شده در این بازار تا لحظه نگارش این متن ۱۳۶ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند و ۷۸ نماد با افزایش قیمت کار خود را آغاز کردند.  

جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز شنبه ۱۲ مهرماه ۹۹

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز شنبه ۱۲ مهرماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید) 

بررسی نقشه متعادل و سبزرنگ بازار امروز نشان می‌دهد در ابتدای ساعات معاملات گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. به جز نماد دی و اوراق حق تقدم وگردش، دیگر نمادهای این گروه اغلب کار خود را با افزایش قیمت سهام آغاز کرده و حتی صف خرید دارند. خودرویی‌ها شروع قدرتمندی داشتند. خودرو با بزرگترین صف خرید، حجم معاملات چندانی ندارد و به همین علت اثری از آن در نقشه معاملات مشاهده نمی‌شود. خگستر پرمعامله‌ترین نماد این گروه در نوسان بین صف خرید و فروش است و خساپا از دیگر لیدرها، در آستانه صف خرید قرار دارد. محصولات شیمیایی امروز روند صعودی آرامی را در پیش گرفته‌اند. فلزات اساسی هم اغلب سبزرنگ هستند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری شروع متعادلی دارند و پالایشگاه در محدوده مثبت معامله می‌شوند. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا روند صعودی ابتدای بازار تا پایان ساعات معاملات ادامه خواهد داشت یا نه.

صف خرید شگفت‌انگیز در نمادهای خودرویی

امروز خودرویی‌ها در ساعات پیش‌گشایش بازار شگفت‌انگیز ظاهر شده‌اند. طوری که بزرگترین صف خرید قبل از شروع معاملات امروز بعد مربوط به نماد خودرو با صف خرید ۱۷۷ میلیارد تومانی است. پترول با صف ۱۶۱ میلیارد تومانی در رتبه دوم و خساپا با صف خرید ۱۰۶ میلیارد تومانی در رتبه سوم قرار گرفته است. البته این رتبه‌بندی بدون در نظر گرفتن نماد وسپهر به عنوان آخرین عرضه اولیه بازار است. وسپهر امروز صف خریدی به ارزش ۵۳۰ میلیارد تومان دارد. از دیگر نمادهای با صف خرید سنگین می‌توان به توریل، وبصادر، کاوه، خگستر و ولپارس اشاره کرد.  البته با آغاز معاملات صف خرید خیلی از نمادهای فروریخت. خگستر که در دوره پیشگشایش صف خرید داشت، نهایتا با آغاز معاملات به صف فروش رفت و قیمت سهام آن دوباره پنج درصد کاهش پیدا کرد. 

در آن سوی بازار نمادهای وملی ثشاهد، ونیرو و انرژی ۳ بزرگترین صف‌های فروش بازار را تشکیل داده‌اند. حتی در روزی که نمادهایی خودرویی روند صعودی در پیش گرفته‌اند باز هم هولدینگ ملی با صف فروش ۴۲۰ میلیارد تومانی خون به دل سهامدارانش کرده است. ثشاهد با صف ۳۳۳ میلیارد تومانی در رتبه دوم و ونیرو با صف ۲۸۰ میلیارد تومانی در رتبه سوم سنگین‌ترین صفوف فروش بازار قرار گرفته‌اند. 
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید