شستن دست‌ها و دوری از افراد بیمار در زمان شیوع کووید_19 همیشه موثرترین راه برای سالم ماندن است ولی برای جلوگیری از کمبودهای غذایی در طول سال جاری که کرونا در جریان است خوردن برخی خوراکی‌ها توصیه شده است.

چه خوراکی‌هایی را در زمان شیوع کرونا بخوریم؟

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، در دوران شیوع کرونا، شستن دست‌ها و دوری از افراد بیمار همیشه موثرترین راه برای خوب ماندن است. اما تغذیه سالم برای جلوگیری از کمبودهای غذایی یکی دیگر از ابزارهای حفظ سلامت شما است.


برای کمک به خود در طول سال جاری که کرونا در جریان است، سعی کنید برخی خوراکی‌ها را بیشتر مصرف کنید:

توت

توت بخورید
توت حاوی طیف وسیعی از مواد شیمیایی از جمله آنتوسیانین است که می‌تواند سلامت باکتری‌های خوب روده را تقویت کند و به نوبه خود از سیستم ایمنی بدن حمایت کند. همچنین توت ه. منبع اصلی ویتامین C. هستند.

مایعات

مایعات بیشتری بنوشید
اگر مایعات کافی ننوشید، مجاری مهم بینی خشک شده و احتمال ایجاد عفونت در شما بیشتر شود. آب توانایی هیدراته کردن بدن را نیز دارد.

غلات

غلات سبوس دار را انتخاب کنید
در یک مطالعه از دانشگاه تافتز، مشخص شد که در بدن مصرف کنندگان غلات سبوس دار، نوعی باکتری به نام Lachnospira، که اسیدهای چرب زنجیره کوتاه مورد نیاز برای یک سیستم ایمنی سالم را تولید می‌کند، افزایش می‌یابد. کسانی که از رژیم غذایی غلات کامل استفاده کردند نیز افزایش سلول‌های T. را نشان دادند که نوعی گلبول سفید است که عفونت را دفع می‌کند.

ساردین
یکی دیگر از عجایب ماهی برای سیستم ایمنی بدن شما درباره ماهی ساردین است. ساردین حاوی سلنیوم، همراه با ماده مغذی بسیار خوبی از جمله ویتامین B۱۲، آهن و ویتامین D. است. همه آن‌ها در ایجاد مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها نقش دارند.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید