فرها دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: رشد بازار سرمایه فقط رشد شاخص نیست، ارزش معاملاتی از نظر تعداد و دامنه گسترش پیدا کرده و این به معنای رشد بازار است.

رونق به بورس باز می گردد/ ما از بورس حمایت کرده و آن را رها نمی‌کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه امور مجلس وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: رشد بازار سرمایه فقط رشد شاخص نیست. وقتی حجم ارزشی پایه بازار را گسترش می دهیم یا وقتی تعداد فعالان بازار سرمایه افزایش پیدا می کند، یعنی رشد بازار رخ داده است.

او افزود: ارزش معاملاتی که در بازار انجام می گیرد یا عرضه های اولیه ای که صورت می گیرد که از نظر تعداد و دامنه گسترش پیدا کرده است به معنای رشد بازار سرمایه محسوب می شود.

وزیر اقتصاد بیان کرد: ابزارهایی که در بازار سرمایه معرفی می کنیم و تعدد و تنوع می بخشیم هم جزئی از رشد بازار است پس حتما رشد بازار سرمایه را خواهیم داشت البته شاخص تابع عواملی است و ممکن است با وجود ریزش بازار سرمایه، فعالیت و معامله و رونق در بازار وجود داشته باشد.

دژپسند گفت: با تداوم برنامه های توسعه ای که برای بازار سرمایه داریم، بورس با رونق و حیات بخش به کار خود ادامه خواهد داد.

محمود واعظی نیز در حاشیه جلسه امروز ۹ مهر هیات دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس که گفته بود دولت مردم را در بورس رها کرده است، اظهار کرد: بورس سازوکار خاص خود دارد که به آن شکل می‌دهد. بارها و بارها همه مسئولان گفته‌اند بورس جایی نیست که هیجانی به آن وارد شده یا از آن خارج شویم. بورس محلی برای سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت است و کسانی که در میان مدت و بلند مدت در بورس سرمایه گذاری می‌کنند، سود بیشتری خواهند داشت که باید در این زمینه به مردم اطلاع رسانی شده و فرهنگ سازی انجام شود.

وی ادامه داد: دولت در بورس دخالت نمی‌کند، اما وظیفه صیانت و مراقبت از سرمایه‌های خرد را دارد تا نفوذی‌ها کاری نکنند که سرمایه‌های خرد متضرر شود ما از بورس حمایت کرده و آن را رها نمی‌کنیم. کسی که فکر می‌کند دولت روزانه باید در بورس دخالت کند از ساز و کار بورس آگاهی ندارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    0 0
    پیشنهاد می شود کلیه معاملات مرداد ماه که فروشنده ها بر اساس رانت اطلاعاتی سهام خود را به تازه واردان سهام تحمیل و از بورس با ۵۰۰ درصد سود خارج شدند ابطال نمایند زیرا با حباب و نوعی کلاه برداری و بی عداتی بوده به نحوی که ۶۰ تا ۷۰ درصد ریزش کرده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید