عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیماری های قلبی و عروقی را شایع ترین عامل مرگ و میر در سراسر دنیا دانست.

نشانه های هشداردهنده قبل از سکته قلبی

به گزارش سلام نو، سعید علیپور پارسا فوق تخصص آنژیو و آنژیوپلاستی، شعار امسال را use heart to beat heart اعلام و اظهار کرد: از صمیم قلب خود برای سلامت قلب در جهت پیشگیری از وقوع بیماری های قلبی به عنوان یک فرد از جامعه و انجام خدمت مناسب برای بیماران قلبی به عنوان یک پزشک باید تلاش کنیم.

 وی بیماری های قلبی را شایع ترین علت مرگ و میر در سراسر دنیا دانست و افزود: بر همین اساس در هر شرایطی باید در صدد کاهش عوامل بیماری های قلبی بود و نسبت به عوامل شناخته شده زمینه ساز این بیماری، مثل فشار خون بالا، چربی خون بالا، مصرف دخانیات، زمینه ارثی و دیابت حساسیت به خرج داد.
 
رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان شهید مدرس تصریح کرد: افراد در کنترل برخی عوامل همچون ارث دخالتی ندارند، اما فشارخون و چربی خون بالا را می توان به موقع تشخیص داد، همچنین مصرف دخانیات که باید به ترک آن توصیه کرد. علاوه بر این همواره بر پیروی از رژیم غذایی سالم، ورزش و کنترل وزن تاکید می شود، چراکه نقش بی بدیلی در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و عروقی دارد.
 
وی در خصوص رابطه بین پاندمی کرونا (COVID-۱۹) و بیماری های قلبی، بیان کرد: نکته قابل توجه در این بحران کرونا، بروز مسائل قلبی ناشی از این بیماری است که ممکن است افراد را درگیر کند. در این مدت مواردی مشاهده شده که بیماران سکته قلبی بعد از مراجعه به بیمارستان همزمان به کرونا هم مبتلا بودند.
 
علیپور پارسا، در ادامه گفت: در این بحران مناسب ترین کار در صورت بروز سکته قلبی انجام آنژیوگرافی اورژانس برای نجات جان بیماران در اتاق جداگانه به منظور رعایت نکات بهداشتی است.
 
وی در پایان خطاب به افرادی که در صورت بروز علائم سکته قلبی به علت ترس از آلوده بودن محیط به بیمارستان مراجعه نمی کنند، عنوان کرد: این اشتباه بزرگی است که افراد مرتکب می شوند، چراکه در صورت بروز علائم نباید زمان را از دست داد و حتی با وجود خطر بیماری کرونا باید در کمترین زمان خود را به بیمارستان رساند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید