نادر اسراری، کارشناس بازار سرمایه گفت: پول به سمت بازاری می رود که قرار است سود کند و الان از نظر سرمایه گذاران سود معقول از بازار ارز به دست می آید.

 سهامداران آسوده‌خاطر باشند، بورس دوباره صعودی می شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نادر اسراری مشکلات موجود در معاملات بازار سهام را ناشی از دو عامل دانست و افزود: نخستین مشکل در این بازار از بین رفتن اعتماد عمومی به این بازار است و عدم اعتماد سهامداران به این بازار را می‌توان بزرگترین مشکل کنونی در بورس تلقی کرد.

وی ادامه داد: دومین مشکل، تصور فعالان بازار سرمایه از وضعیت فعلی بازار است که گمان می‌کنند دیگر قرار نیست  این بازار رشد کند و چنین تصوری را دارند که ممکن است رشد بازار سرمایه به سمت دیگر بازارها مانند بازار ارز برود.

اسراری معتقد است: پول به سمت بازار ارزنده نمی‌رود بلکه به سمت بازاری خواهد رفت که قرار است از این به بعد با رشد همراه باشد و متضرر نشود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اکنون چنین تصوری میان سرمایه‌گذاران به وجود آمده که سود معقول از طریق بازار ارز به دست می‌آید، گفت: این موضوع در کنار عدم اعتماد به بازار سرمایه منجر به وضعیت این روزهای بازار شده است، این روند هر روز با یک تصمیم‌گیری شتاب‌زده از سوی سازمان بورس همراه می‌شود و روند بازار را به کلی تغییر می‌دهد.

وی با اشاره به روند معاملات بورس از سال ٩٢ تا ٩٤ اشاره کرد و گفت: در آن زمان خبری از معاملات بورس نبود و اتفاق مثبتی در این بازار رخ نداد اما معاملات آن به سمت صعود قابل توجهی پیش رفت.

اسراری با بیان اینکه سهامداران آسوده‌خاطر باشند، بورس به طور حتم به روند صعودی باز می‌گردد، افزود: به دست آمدن این روند صعودی در کوتاه مدت بعید است، صعود دوباره شتابان  شاخص بورس به صورت جدی نیازمند زمان است و به نظر نمی‌رسد که در کوتاه‌مدت شاهد روزهای قابل اتکایی در بازار سرمایه باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: برخی از سهام هستند که اگر بازار ادامه‌دهنده روند عادی معاملات مانند سال‌های گذشته بود، امکان نداشت که به چنین ارزشی دست پیدا کنند و قیمت آن سهم‌ها بدون هیچ کنترلی گران شوند.

وی افزود: تعداد ۴۵ سهم چیزی حدود ٨٠ درصد از رشد بازار را شامل شدند، افزایش قیمت عجیب برخی سهام فلزی و خودرویی در بازار اکنون در حال آسیب زدن به کل وضعیت بازار هستند.

به گفته اسراری، بازار همیشه ابتدا در سهام کوچک با حباب همراه می‌شد در حالی که اکنون در سهام بزرگ چنین اتفاقی رخ داده است و این روند در کل دنیا بعید بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: زمانی که قرار است از بازار حمایت شود ابتدا این اتفاق باید از سمت سهام کوچک رخ دهد و به مرور به سمت سهام شرکت‌های بزرگ پیش رود اما در بازار برعکس چنین موضوعی اتفاق افتاد.

وی به اقدام‌هایی که لازم است انجام شود تا بورس به روندهای عادی و افزایشی خود بازگردد اشاره کرد و گفت: مهمترین اقدامی که لازم است انجام شود تا بورس بتواند زودتر به مدار صعودی بازگردد این است که تصمیمات اتخاذ شده را اعلام عمومی نکنند.

اسراری افزود: بهتر است برای مدتی این بازار را به حال خود رها کنند اکنون همه محدودیت‌هایی که در چند وقت اخیر برای خرید و فروش وضع شده باید لغو شوند و به حالتی برگردد که افراد به صورت آزادانه نسبت به ورود یا خروج از بازار تصمیم‌گیری کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۷۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 68
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • حسبن IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    48 1
    یک بار نشد ما نظر کارشناسان در این زمینه را به شکل گروهی بشنویم، هر کی یه چیزی میگه و هرکی یه سازی! همه هم ماشالله علامه دهر.... یه وقت نشد یکی بگه بنظر من اینطوری خواهد شد.
    • سعید از مشهد DE ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      29 0
      به خدا قسم هیچ کس به فکر ما کارکر ها ساختمان نیست ما داریم خدا شاهده بابرجی 1500تا1800ان هم با چه خواهش تمنایی میدن از اخر هم که به 5تا6ماه میرسه از کار بیرون میکن که خدا نکرده بیمه نکن
    • سعید GB ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      2 0
      برکت صاحب ندارد چون همه سهام صاحب دارد ولی برکت دارویی همچنان به سرپرست باقی مانده همه صعودی شدندبه غیر از برکت انشاله یک صاحب هم برای آن پیدا شود .
    • محمد GB ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      6 0
      دیگر نگران نباشید بازار صعودی شد خدا را شکر بهتر هم خواهد شد اصلا جای نگرانی نیست تمام سهامها میروند جایگاه خودشان را پیدا میکنند این را تجربه نشان داده
  • دکتر سید باقر IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    15 4
    Oh yes.
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    9 24
    به امید رب ااعالمین اگر عمری بود و بد وبلا روی ندهد ولعن ونفرین ما براهالی واشنگتن دی سی کارگر بیافتد در لهار فصل شکوفائی وطراوت سبز شود بامید هم چین روزی
  • محسن IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    37 6
    حرف بیحساب که مالیات نداره
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    31 9
    بازم وعده الکی
  • کسری US ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    36 8
    دوماهه سهام عدالت دادیم کارگزاری سعدی فروش نداره زده توصف معامله شانس ماست الان که گرفتاریم فروش نمیره
  • IT ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    33 6
    مطالب شما بیشتر تشویش اذهان سهامدار میکند و دغدغه خاطر چند بعدی و نگرانی ببار می آورد که چکیده و مفید بیان منظور فرمایید
  • US ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    60 21
    حنای بورس دیگر رنگی ندارد قمار خونه است توسعه شرکتها شما همتان متغلب ازآن بالا تابه پایین بورس ارزانی خودتان
  • عباس IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    26 10
    اخ حرف دلمو گفت محدودیت ها رو بردارن بازار رو بذارن به حاله خودش دخالت نکنن همه چی بخدا هوب میشه
  • عوام IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    18 38
    کف بازار که ملت همه دنبال طلا بودن نه دلار و درمورد بورس هیچکس شهامت نداره واقیتو بگه اینکه ارزش واقعیه بورس حداکثر ۶۰۰هزار واحده پس مطمئن باشید بورس ریزشش بیشترو بیشتر میشه
    • نیما IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      5 8
      تا هفته پیش میگفتند کف ۸۰۰هزاره امروز شد ۶۰۰ هزار؟
    • احمد GB ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      6 2
      آقای عوام بورس صعودی شد بازار را نگاهکن
  • خلیل IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    16 5
    جدی
  • H IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    14 12
    مرسی ک هستین
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    5 2
    درست است هیچ خبری ندهید فقط غافلگیر کنید سود بهتری خواهید کرد
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      3 3
      آره والا
  • اکبر IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    6 2
    سلام بورس ایران بورس نیست که آقای روحانی به شرکت ها بگه چراامروز سبز بودی دهروزممنوع توقیف بشه بعدمجازهرروز قرمز
  • کیوان IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    7 2
    باید بورس را به حال طبیعی خود واگذارند ورود و خروج ازسهم باید اختیاری باشد نوسان ذات بازار است درتمامی بورس‌های دنیا همینگونه است دخالت ودستکاری دربورس چه تقویت کاذب وچه دستکاری در رشد یا افت سهام نتیجه اش همین است که می بینیم که سهام باارزش با نازلترین قیمت به محرز فروش گذاشته می شود وخریدار ی نیست واگر هم باشد با ترس ولرز لطفاً وخواهشا یه مدت کار نداشته باشید خودش درست می شود الان توجه کنید هر کاری می کنید که بورس درست بشه وسیر صعودی بگیره برعکس شده بورس دستوری جز فرار سرمایه گذار هیچ نتیجه ای ندارد الان نوسان گیری را برداشتند بهتر شود بدتر شد البته کار درستی نیست حالت قمار دارد ولی باعث رونق وخرید فروش می شود سهام از ابتدای صبح منفی 5تا آخر وقت راکد می ماند بگذارید سهامدار هرجور می خواهدمعامله کند آزادانه اینجور رونق بازار بیشتر می شود
  • ناشناس IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    4 0
    سلام.یکی.از.عوامل.خود.سازمان.بورس.است.جلوی.تخلف.را.بگیرد.عده.ای.هم.سفته.بازان.نوسانگیر.هر..روز.باید.در.منفی.کردن.ومثبت.کردن.سهم.سعی.دارند.پول.پارو.کنند.و.این.عادت.بجایی.رسیده.که.با.سیستم.اتوماتیک.الگوریتمی.و.ترفند.سفارش..فروش.صف.خرید.را.منفی.۵.وسپس.اقدام.به.خرید.میکند.یعنی.رکب.زدن.وترساندن.کسانیکه.عجولند.میفروشند.اینها.میخرند.ویا.با.حبابی.کردن.سهم.غیر.بنیادی.وقتیکه.سهم.از.حباب.اشباه.شد.با.فروس.سهم.خارج.میشوند.و.ان.سهمهای.حبابی.۵۰درصد.ریزش.اما.برای.ناواردها.و.یا.تازه.واردان.و.دوباره.همان.سفته.بازان.که.قبل.از.ریزش.یهم.خودرا.فروختند.وسود.کلان.به.جیب.زدند.روز.از.نو.را.شروع.به.تکرار.میکنند.در.واقع.سازمان.بورس.شرکتهای.حبابی..و.زیان.ده.را.به.مردم.معرفی.کند.تا.مردم.سهام.بنیادی.را.هم.بشناسند.تا.کسانیکه.تبلیغ.از.سهم.حبابی.میکنند.را.تشخیص.بدهند.و.نخرند.
  • جواد IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    4 0
    داداش گلم شمالیدربازارارزی یابورس !!!!!
  • مجید IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    6 12
    باز اینا وعده دادن. پولارو بکشید بیروون تا کلا به خاک سیاه ننشستیم خخخخ
    • GB ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      3 4
      چرا انقدر خخخخ میکنید بس است معلوم است سنت خیلی پایین است تو را چه به بورس اینجا آمدی چکار
  • مسعود صنعتی IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    6 3
    تعجب میکنم که خبرگان اقتصاد وبازار سرمایه نسبت بههجوم اخلال گران به بازار بورس در جنگ اقتصادی موجود توجهی ندارند با بررسی وجمع اوری اطلاعات خرید وفروشها وخریداران وفروشندگان بسیار راحت میتوان به پشتیبانان ومحرکان انها دسترسی پیدا کرد وبازاری را که خیلی راحت وشفاف درحال جمع اوری نقدینگی مضر وهدایت ان بسوی تولید بود را باتشکیل صفهای فروش صوری وجمع اوری سهام سهامداران پاکدل وفاقد تجربه بورسی را نسبت به بورس بی اعتماد کرده اند واقعا یک استراتژی جنگ اقتصادی است که از مقام وزارت تا شورای عالی بورس انرا مدنظر قرار نداده اند هنوزهم دیر نشده وبا یک اقدام منسجم اطلاعاتی اقتصادی میتوان نسبت به شناسایی این اشخاص حقیقی یا حقوقی وبرخورد قضایی تحت عنوان مفسد اقتصادی بمنظور براندازی اقتصاد برخوردقضایی نمود مشروط برانکه چشمها را گوشها بسته باشد تا تهدیدها وتحرکات دیده وشنیده نشود وحاصل کار به قوه قضاییه سپرده شود انگاه ترکیبی از درون سازمان اقتصادی وبیگانگان وافراد ساده دل فریب خورده در دام قضا خواهند بود وبورس مجددا روی ارامش وصعود متعادل را بدستاورده اعتماد برگشته ورونق مجدداغاز فقط وجدان پاک میخواهد
    • جعفر GB ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      2 0
      اخ گفتی یکی پیدا شد حرف حسابی زد خدا پدر و مادر تو خیر بده قوه. قضاییه لطفاً ورود پیدا کند انشاالله.دمت گرم داداش
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    8 3
    بورس مرد
    • سعید GB ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      3 3
      بورس صعودی شد
  • بهرام IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    6 2
    ابرچوپان دروغگو
  • یدی IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    3 1
    بیچاره جاش گرم بوده حرفی زده اینجوراین میگه تاشب عید خوب میشه
  • یدی IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    1 0
    الان این بحث چه ربطی به سهام عدالت داره
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    3 1
    سلام والله ما از بورس سردرنمیاریم ولی همین سهام عدالت دادیم بانک تجارت برا فروش ۱ماهه خبری نیست حالم بده چون ازبی پولی فروختم وحالا دک میکنم که کسانی توبورس هستن چه میکشن خداکنه همه چی درست بشه چون بازاربورس و مروم به صورت زنجیره ای به همدیگه وصلن
  • ایران IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    4 4
    واقعا ایران دیگه جای زندگی نیست.با این مسولان (...). دارو ندارم ۳۰۰میلیون بود تو دو ماه شده ۱۰۰ میلیون.کی جواب ما رو میده
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    16 1
    مملکت ورشکسته بورس کحا بوده پولاتون رو حروم نکنید ما صنعتنداریم که بورس داشته باشیم
  • ناشناس IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    4 5
    بابا درست میشود بازار سهام، نگران نباشید هر چه ناراحتی کنید بازار منفی میشود چون با حرفهایتان مردم بیشتر میترسند . ودر مقابل صفهای فروش بیشتر میشود. ولی سر نخ جایی دیگر است و همه هم میدانند که بازار دستوری است و با دستور هم پایین میاد.صبر داشته باشید ، و سبز باشید.
  • عبدالله IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    10 3
    ای‌بورس‌لعنتی به‌مابده‌فرصتی سبزکن‌چندروزیقبایت تافرارکنیم‌ازنوسانت پولمونوپس‌بده اینهمه‌حرصم‌نده همه‌پولموربودی به‌ریشمون‌خندیدی ای‌بورس‌فانتزی نمیخوام‌زندگی‌لاکچری یک‌راست‌زدی‌ویرونم‌کردی ارخونه‌م‌بیرونم‌کردی قبلابودم‌صاحبخونه حالادربدردنبال‌‌زیرپله اومدم‌پیشت.‌مولتی‌بشم به‌باددادی‌مینی‌شدم ای‌بورس‌کثافت نکندکسی‌ازت‌حمایت بجزاون‌‌دلال‌‌کثافت گول‌‌خورده‌ازفکرحماقت همه‌مالموفروختم یک‌جابه‌پایت‌ریختم همه‌روخوردی‌‌بی‌صدا مارادادی‌به‌فنا مارابردی‌به‌کما * ‌* * خدا کند هیچوقت‌نشه‌هشت‌وسی یواش‌یواش‌‌میایی‌موذی باهمه‌‌می‌گیری‌گرم‌گرم یکدفعه‌میشی‌نرم‌نرم به‌تن‌کنی‌قبای‌سبزسبز میایی‌نوسان‌میگیری چندبارشاخص‌می‌بینی تعدادی‌سهام‌میفروشی تاهمه‌بیان‌جون‌بگیرند همه‌جاراخون‌میگیره اتیش‌بگیره‌خونه‌ات سیل‌بیفته‌لونه‌ات تاکه‌میایی‌نوسان‌بگیری یاکه‌شاخص‌روببینی خداکنه‌کرونا بگیری‌بمیری
    • رضا IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      3 1
      بیشتر لالایی گفتی واسه بورس و سهام عدالت دوست عزیز شعرمیخوای بخون:::بزک نمیربهاربیادکمپزه وخیاربیاد*واسه حرص وطمع ثروتمودادم به باد*افسرده و پژمرده ام برس به دادم ای خدا*یاران بدانیدهستی ام رفت به فنا*
  • امیر IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    13 0
    پول مردم رو واریز کنید خودتون جیبتون پره عین خیالتون نیست.... شرف داشته باشید
  • Reza IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    8 3
    هیچی وهیچکسی تواین مملکت سرجای خودش نیست
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    8 1
    بزک نمیر خیار میاد، کمبزه با خیار میاد
  • H IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    4 0
    هر چی فکر میکنم با این بی اعتمادی مردم چطوری میخان پول مردم هاپولی کنن بوسیله بورس نمیفهمم . فقط یه راه مونده براشون جز اینکه شب بخابن صبح بگن دیشب بورس دزد زده مثل چاله اسکندرون بردنش
  • علی اکبر اسماعیلی IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    6 0
    در یک اقتصاد رانتی دولتی و غیرشفاف بورس بی معنی است. خنده ام می‌گیرد از کسانی که این بازار مکاره را بورس می‌دانند.
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    9 0
    سلام.نکیداین کارهاروبایه ادم بدبختی ک هروزمنتظرواریزی هست بخدانیازداریم بچه مدرسه ای مستاجری وام قرض دیگه چشم امیدمابه همین سهام هست
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    9 0
    ما از دولت عزیز و گرامی و مسوولین بورس عاجزانه خواهش داریم التماس میکنیم در روند صعودی بورس دخالت نکنند ما حمایت دولت را از بورس تا صد سال دیگه هم نمیخواهیم والسلام
  • Sjm IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    3 0
    هرچه کارشناسامیگن مثل دولت برعکسش کنین دربورس دولت براایجادهیجان خیلی زودصفهاراخریدمیکنه وبسته فقط غافلگیری درخریدتوانش راهم دارن بزودی خواهیم دید
  • علی IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    3 1
    گر صبر کنی زغوره حلوا سازی پس تا عید صبر کنید
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    2 4
    بورس عالیییی
  • ناشناس FI ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    6 0
    دست بردارید از حروم خوری چرا همه چیز روز به روز گرون میشه و هیچ کس هم جوابگو نیست ولی اینقدر بورس برعکس عمل میکنه مردما چی فرض کردید
  • محسن IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    3 2
    چراهمه چیزتوایران گرون میشه ولی بورس ارزون میشه؟ملت وضعضون خیلی خوبه که این همه ضرربهشون میزنین مافیاهای سهام
  • میثم IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    11 1
    خدایی دست بردارین از این همه دروغ ودغل
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      1 1
      آره والا
  • علی کرمانشاه IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    2 0
    ریزش دستوری و جلوگیری از خرید حقوقی‌ها و حقیقی‌ها سرمایه سنگین بصورت دستوری توسط دولت به بورس تحمیل شده تا اینکه حقوقی‌های عمده دولتی و خصولتی‌های وابسته به مسئولین نفوذی در بدنه دولت بتوانند در حداقل قیمت سهام مردم را مفت‌خر کنند و با پولهای هنگفت فروش سهام درسقف که خارج کرده و در بازار دلار و سکا برده‌اند به سقف قیمت برسانند و یکباره با فروش دلارهای حقوقی‌های دولتی و خصولتی ها در سقف قیمت خارج شوند و به بورس برگردانندوسهام خریداری شده زیر کف قیمت مجددا بازار بورس راافزایشی و برای عبور از گپ‌قبلی قیمت سهام باقدرت عبور دهند و با شکستن رکورد شاخص به طرف ۳میلیون واحد حرکت کنند که البته همزمان با افزایش سرمایه شرکتها به دوصورت از محل سود انباشته و ارزیابی مجدد شرکتهای دولتی چنان جذابیتی به قیمت سهام شرکتهای بنیادداربدهند که تا پایان سال ۹۹ صف خریدباشد قیمت اکثر سهام شرکتهای پالایشی و فولاد و فلزات صنعتی و معادن و نیرو و پتروشیمی‌ها و بانکهابه زیر قیمت عرضه اولیه ۱۰۰تومان میرسدولی تعدادسهام چند هزار برابر میشودوسودهنگفت میلیاردی است که نصیب سهامداران میان وبلند مدت میشودفروش سهام حماقت‌است
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    1 0
    جوری کارشناسی میکنه که انگار دست خودشه همچی
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    1 0
    خواب دیدی برای بورس خیرباشد
  • علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    1 0
    ای امان پولها رو بردارید و فرار کنید
  • ناشناس IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    آقا جان میخواستی نیای حالا اومدی این پول بیخیال شو یا میشه یا نه تجربست ولی گرون کاری همه نمیشه کرد
  • یاسمن IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    ما الان خیلی آسوده خاطریم،نصف سرمایشون رفت،منتظریم نصف دیگش هم بره،وعده وعید الکی هم ندید لطفا،سکه حباب نبود،مسکن ،ملک حباب نبود،قیمت اجناس حباب نبود،فقط بورس حباب بود و بهانه ای شد که پول های ما که به زحمت به دست اومد برا تو جیب یک عده مفت خور که انشالله خیر نبینن.
  • سعید IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    هدف فقط پودرکردن پول ملت بدبخت و زحمتکش بود که اونم اجرایی شد خدا لعنت کنه باعث و بانی شو
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    کشورما،دربازاربورس افتاده دست کسانی که دروغ میگویند،خلف وعده میکنند،
  • غلامرضا IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    سهم و آذر خوب است
  • صادق IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    کارشناشان واقعیت را نمیدانند و اگر هم بدانند به مردم نمیگویند.کلا بورس از ریل خارج شده و دستخوش باند بازی گردیده ....
  • فرزین IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    سلام .شما رابط بین مردم مسؤولین هستید حداقل شرافت خود را در حمایت از مردم نشون بدین .سخنران بایدن وترامپ رو دیدید تمام دنیا مشاهده کردن . شما چرا دل نوشته های مردم را سانسور میکنید.بگذارید حداقل با این گونه نوشتار از بار غصه هایشان کاسته شود.این دردل یک مال باخته ی بورس
  • بابک IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 1
    وقتی وزیر نفت میاد میشینه توی صدا و سیما و قول میده از هفته دیگه سهام سایپا سعودی میشه و تا ۶۰۰ تومن و بالاتر بصورت شارپی میره ، آخه توی کدوم کشور وزیر نفتش میاد و تحلیل یک شرکت خودروسازی رو میکنه و با وعده های مزخرف و پوچ و الکی ذهن مردم رو به هم میریزه؟ با این مسئولین وراجی که ما داریم بازار بورس دیگه بازار بشو نیست ، اون چند ماهی هم که رشد شارپی کرد به خاطر گران شدن قیمت دلار بود که همونم نظو و نظام بورس رو به هم ریخت
  • عبدالرحمن رامشگریان IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 1
    سلام بانک ملت پول سهام عدالت کی واریز می شود. باتشکر رامشگریان
  • بینوا IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    بورس فرمایشی است.
  • محمدرضا مقیمی IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    اگه اومدین که کوتاه مدت به سود خوبی برسید دیر آمدیدید اما اگر بلند مدت نگاه داشته باشید هیچ ضرری در کار نیست واگر دلار در این هفته نتونه رشد کنه سرمایهها دوباره بر میگرده به بورسی که آماده رشده
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      0 0
      فعلا که هممون حالمون بده از آینده هم بی اطلاعیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید