مشکل ریزش مو در بارداری و زایمان یکی از چالش ها و مشکلات اصلی زنان باردار است که در این مطلب به بررسی علت ریزش مو در بارداری و راه های پیشگیری از آن پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

نحوه پیشگیری از ریزش مو بعد از زایمان + آموزش

همه خانم ها با مشکل ریزش مو در بارداری و زایمان مواجه هستند و از این مشکل در این دوران رنج می برند.
ریزش موها در بارداری و بعد از زایمان یک امر کاملا طبیعی بخاطر تغییرات هورمنی در این دوره است و جای هیچ نگرانی ندارد بعلاوه اینکه هیچ درمان قطعی هم برای این مسئله وجود ندارد. 

آنچه باید درباره ریزش مو در بارداری بدانیم
استفاده و مصرف مواد غذایی که دارای آهن و روی بیشتری باشند, مانند: تخم مرغ, گوشت قرمز, انواع مغزها, سبزیهایی با برگ سبز تیره تر در کمتر شدن ریزش موها در زنان باردار موثر هستند. پروتئین اساسی ترین نیاز بافتهای بدن از جمله ناخن, پوست و موها می باشد که در گوشت قرمز, مرغ, ماهی,تخم مرغ, لبنیات و حبوبات وجود دارد و برای کاهش ریزش موها مفید است.

علت ریزش مو در بارداری
شیر و لبنیات از جمله مواد غذایی غنی دارای منابع کلسیم و منیزیم و پروتئین هستند که به کمتر شدن ریزش موها در دوران حاملگی و زایمان کمک شایانی می کنند. استفاده از ویتامین های گروه B در این دوران که مواد مغذی فراوانی دارند, در بین ویتامین های این گروه B6 و بیوتین از اهمیت بالاتری در این مسئله برخوردار هستند, چون کمبود بیوتین در بدن موجب ریزش مو می شود. موز, دانه آفتابگردان, ماهی, مرغ, جوانه گندم, آلوی خشک, گوشت, غلات سبوس دار و سبوس گندم از منابع سرشار از ویتامین B هستند.

کمبود بیوتین عامل ریزش مو
مصرف امگا۳ و امگا۶ در این دوران بسیار مهم است چون در صورت کمبود این دو منابع, موها خشک و شکننده می شوند, پوست دچار خارش و شوره می گردد و نیز ریزش موها اتفاق می افتد. از منابعی که امگا۳ دارند میتوان: ماهی آبهای سرد, روغن سویا, کانولا, جوانه گندم, روغن گردو, روغن تخم کتان و روغن ماهی را نام برد. و از منابع سرشار از امگا۶ میتوان به روغن ذرت, روغن کانولا, روغن سویا, روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان اشاره کرد.

راهکارهای طبیعی رفع ریزش مو در بارداری
مصرف ویتامین C و E, بتاکاروتن, روی و سلنیوم در این دوران مهم است. از منابع بتاکاروتن سیب زمینی شیرین, هویج, اسفناج پخته, کدو حلوایی, طالبی, زردآلو, کلم بروکلی و گریپ فروت قرمز می باشد. ریزش مو در زنان باردار بسته به ژن هر فرد متفاوت است و از روزانه صد عدد تا پانصد عدد تغییر می کند.

روش های رفع ریزش مو در بارداری
ریزش موها در بارداری و هفت ماه بعد از زایمان ادامه دارد بعد از طی شدن این زمان، برطرف می شود و موها به حالت اول بر می گردند و نیاز به مصرف داروی خاصی نیست. اما اگر این ریزش از تعداد گفته شده تعدی کرد و باعث خالی شدن قسمتهایی از ناحیه سر بشود باید در این باره با پزشک متخصص پوست و موی مشورت شود و درمان بعد از سپری شدن ماه ششم شیردهی آغاز گردد.

روش درمان ریزش مو در حاملگی
با کمک روش های طبیعی و خانگی می توانید ریزش مو در دوران حاملگی را درمان کنید که در ادامه مطلب چند روش عالی و موثر را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.
محصولات ارگانیک
از بهترین روش ها جهت کاهش ریزش مو ناشی عفونت های پوستی استفاده از محصولات طبیعی و ارگانیک می باشد زیرا محصولات طبیعی برای آن دسته از افرادی که دارای پوست حساسی هستند بی خطر می باشد. از این رو ماساژ پوست سر با روغن ولرم سبب کنترل ریزش مو می شود که برای انجام اینکار روغن جوجوبا، روغن نارگیل، روغن بادام، روغن خردل و روغن زیتون بسیار موثر می باشد.
آلوئه ورا
به منظور درمان ریزش موی ناشی از عفونت پوست سر استفاده از ژل آلوئه ورا بسیار مفید و مناسب می باشد فقط کافی است ژل آلوئه ورا را بر روی پوست سرتان بمالید.
دانه های شنبلیله
به مدت یک شب دانه های شنبلیله را داخل آب خیس کرده سپس آن ها را کوبیده و به شکل خمیر در آورید و حالا خمیر به دست آمده را بر روی موهایتان بمالید و با آن تمام موهایتان را ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت سه تا چهار ساعت بماند و در نهایت موهایتان را آبکشی کنید، استفاده از این روش علاوه بر درمان ریزش مو سبب درخشندگی موها نیز می شود.
روغن اسطوخودوس و کرچک
می توانید جهت درمان ریزش مو شش قاشق غذا خوری روغن کرچک و یک چهارم قاشق چای خوری اسانس اسطوخودوس را با هم ترکیب نمایید حالا مخلوط به دست آمده را به پوست سر بمالید و پس از گذشت یک ساعت آن را بشویید، به دلیل اینکه برخی اسانس ها برای دوران بارداری توصیه نمی شود لذا پیش از استفاده از اسانس حتما با پزشک تان مشورت کنید.
تخم مرغ و آب لیمو ترش
یک قاشق غذا خوری آبلیمو را به یک عدد تخم مرغ هم زده بیفزایید سپس بر روی پوست سر بمالید و پس از زمان نیم ساعت سرتان را بشویید استفاده از این روش سبب ضخیم شدن مو ها و در نتیجه جلوگیری از ریزش موها می شود.

روش های پیشگیری از ریزش مو در بارداری
از برس کشیدن بیش از حد موها خودداری نمایید زیرا سبب آسیب رساندن به موها می شود.
پیشگیری از مواد صاف کننده مو و رنگ های شیمیایی زیرا سبب خشک و شکننده شدن موها می شود
استفاده از نرم کننده و شامپوی ملایم
استفاده از یک برس مناسب برای شانه کردن موهای خیس
ماساژ پوست سر به منظور افزایش گردش خون
مصرف میوه و سبزیجات به مقدار زیاد، زیرا میوه و سبزیجات دارای آنتی اکسیدان و فلاونوئیدها می باشند که سبب تحریک رشد مو می شود. / نی نی بان

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید