نخست وزیر عراق تعدادی از فرماندهان حشد شعبی و ارتش عراق را از پست‌هایشان برکنار کرد.

الکاظمی تعدادی از فرماندهان حشد شعبی را برکنار کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی چاپ لندن، ناظران تاکید کرده‌اند که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق تلاش می‌کند نقش آن فرماندهان را کم‌تر و نقش نهاد نظامی رسمی عراق را فعال کرده و قانون را إعمال کند.

برجسته‌ترین آن فرماندهان که برکنار شده‌اند، حامد الجزائری، فرمانده تیپ ۱۸ حشد شعبی و وعد القدو، فرمانده تیپ ۳۰ و سرلشکر ستاد اسماعیل شهاب المحلاوی، فرمانده عملیات نینوا هستند.

در همین حال، برخی منابع تاکید کرده‌اند که فهرست‌های دیگری از برکناری‌ فرماندهان و مسؤولان دولتی منتشر خواهد شد.

در همین راستا، انتفاض قنبر، رئیس موسسه "آینده" در واشنگتن گفت: برکناری افراد و تلاش الکاظمی برای مدیریت بحران میان آمریکا و گروه‌های عراقی به عنوان یک میانجی‌گر و طرف سوم فایده بخش نخواهد بود. بازخواست کردن افراد خاصی با برکنار کردن آنها فایده‌ای نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: بخشیدن هر کس که سلاح خود را زمین بگذارد، تنها راه حل است.

در همین حال، اعیاد الطوفان، کارشناس امنیتی و استراتژیک تصریح کرد: برکنار کردن اسماعیل شهاب المحلاوی، فرمانده عملیات نینوا به این علت بود که وی از تیپ ۳۰ حشد شعبی به فرماندهی وعد القدو (حشد شبکی) برای حمله به داعش در زور و حویجه گنعوص در جنوب موصل کمک کرد و نیروهای نظامی ارتش و پلیس را در وضعیت ذخیره قرار داد، بعد از پایان این حمله نیز نیروهای حشد شبکی نپذیرفتند که از این منطقه عقب‌نشینی کنند و در آن ماندند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید